שוב תומך בישראל

טראמפ: החלטת אונסק"ו מחיקת 3000 שנה

המועמד הרפובליקני תקף בדף הפייסבוק שלו את החלטת אונסק"ו בנוגע לירושלים והר הבית וטען כי היא אנטי ישראלית והבטיח כי ממשל בראשותו יכיר בירושלים כבירת ישראל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(JStone / Shutterstock)

תומך פומבי נוסף הצטרף למתקפה נגד החלטת אונסק"ו: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ תקף בפוסט שפרסם הלילה (ו') בעמוד הפייסבוק שלו את אימוץ ההחלטה של האו"ם להטיל ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי בירושלים: "זו התעלמות מקשר בן 3,000 שנה בין ישראל לבירתה ירושלים", כתב טראמפ.

המועמד הרפובליקני תקף את האו"ם וכתב גם כי "זו הוכחה נוספת לאנטי-ישראליות שמתחוללת באומות המאוחדות. ירושלים היא הבירה הנצחית של העם היהודי וממשל בראשותי, כפי שכבר הצהרתי, יכיר בירושלים כבירת ישראל".

טראמפ תקף גם את הנשיא ברק אובמה. "ההחלטה של הממשל למחוק את המילה ישראל לאחר המילה ירושלים בנאום שהכין להלוויית שמעון פרס זו מבוכה לזכר פרס וניצחון לאויביה של ישראל. בממשל בראשותי, לישראל תהיה חברה אמיתית ונאמנה בדמות ארה"ב", סיכם טראמפ בדבריו.

כזכור, ההצעה הפלסטינית שאומצה באונסק"ו קיבלה אתמול את תמיכתן של 24 מדינות. שש מדינות התנגדו, 26 נמנעו ושני נציגים נעדרו. ישראל הוגדרה בהחלטה 15 פעמים כ"כוח הכובש". בין המדינות שתמכו היו גם רוסיה ומצרים. במסגרת "חוג התנ"ך" בבית ראש הממשלה אמר בתגובה בנימין נתניהו כי אהבת התנ"ך היא "נדבך יסוד בקיום שלנו, וגם בקיום הבינלאומי שלנו. תיאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך, והיום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה".

ראש הממשלה אף הציע לחברי אונסק''ו "לבקר בשער טיטוס ברומא ולראות מה הם בזזו לפני 2,000 שנה מבית המקדש". נתניהו הדגיש את האבסורד שבהחלטה והשווה אותו ל"לומר שלסינים אין קשר לחומה הסינית ולמצרים אין קשר לפרמידות". נתניהו הוסיף כי "האמת ההיסטורית תנצח".

בזמן שטראמפ מתייצב לצדה של ישראל, בסקרים בארה"ב מצבו ממשיך להתדרדר בצל הטענות בנוגע ליחסו לנשים שונות והקלטות השונות שהתפרסמו בעניינו ובהן הוצגה דעתו לגבי הנשים. הלילה פרסמה רשת פוקס ניוז סקר חדש שנערך לאחר העימות שהתקיים ביום ראשון האחרון וממנו עולה כי קלינטון מובילה בפער של שמונה אחוזים על טראמפ. בשקלול המועמדים העצמאיים, קלינטון מובילה בשבעה אחוזים ומדובר בעלייה בנתון הזה לאחר שהמועמדים העצמאיים כרסמו מיתרונה של קלינטון. בנוסף, הסקר מצא כי יותר מחצי מהנשאלים אינם מאמינים בכשירותו של טראמפ להיות נשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר