נאבקים באלימות

איים על אלי בן דהן בגלל גיוס חרדים ונעצר

חרדי בן 35 מבאר שבע איים על חיי סגן שר הביטחון בגלל גיוס חרדים. החשוד אותר ונעצר בידי המשטרה. החשוד צפוי להשתחרר היום (ו') בתנאים מגבילים (חדשות חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק המשטרתי כנגד מובילי קמפיין החרד"קים עולה מדרגה: במשטרת ישראל נפתחה חקירה בחשד לאיומים על איש ציבור על רקע גיוס חרדים. החשוד בן 35 תושב באר שבע התקשר לביתו של סגן שר הביטחון, אלי בן דהן ואיים על חייו בשל מעורבותו בגיוס חרדים. החשוד אותר על ידי המשטרה באזור השרון ונעצר.

החשוד יובא היום (ו') לבימ"ש לשחרור בתנאים מגבילים.

זו לא הפעם הראשונה שננקטת פעולה משפטית כנגד הפעילים החרדים שנאבקים במגייסים או בחיילים. לפני כחודש הורשע איש הפלג הירושלמי, אהרן קורלנדסקי מירושלים, בהעלבת חרדי המשרת בצה"ל במהלך תפילה בבית הכנסת "בית ישראל" בשכונת עזרת תורה שבירושלים, והעלבת השוטרים בתחנה. לצד זה, הוא זוכה מתקיפתו הפיזית.

עוד בנושא:

מדובר, בהרשעה ראשונה של אדם חרדי בגין תקיפת חייל חרדי, כאשר כפי שנחשף ב"כיכר השבת", העבירה בגינה הורשע היא העלבת עובד ציבור.

על פי המתואר בכתב האישום, הכל החל לפני כשנה בתפילת ערבית בבית הכנסת. המתלונן, פ.מ., הגיע לבית הכנסת כשהוא לובש מדי צה"ל, בלוויית אביו. הנאשם קרא לעבר המתלונן "חרדק, תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה", תוך שהוא מסית את המתפללים נגד המתלונן.

אנשים נוספים הצטרפו וקראו למתלונן "חרדק". אחד מהם התקרב אל המתלונן וניסה לצלמו באמצעות טלפון נייד, כשהמתלונן מבקש ממנו לא לצלמו.

מיד ובסמוך לכך - ממשיך לתאר כתב האישום - התקדם הנאשם יחד עם אחרים לעבר המתלונן. הנאשם היכה את המתלונן באגרופים באזור החזר וניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו. אביו של המתלונן ניגש לסייע לבנו ולהרחיק את הנאשם והאחרים, אולם הנאשם והאחרים תקפו את האב בכך שדחפו אותו והיכו אותו באגרופים.

אחד הנוכחים בבית הכנסת סייע למתלונן ולאביו על ידי הרחקת הנאשם ואחרים. הנאשם ניסה להמשיך ולתקוף את המתלונן, וכשנודע לו שהוזמנה משטרה ברח מהמקום.

החייל החרדי מחולץ מבית הכנסת על ידי בלשי משטרה (צילום: כיכר השבת)

על פי האמור בכתב האישום, בסיום חקירת הנאשם בתחנת המשטרה, הוא החל לצעוק לעבר החוקר "שטן, משטרה של עמלקים". החוקר ביקש ממנו להירגע, אך הנאשם לא עצר לרגע ורק המשיך בהתלהמותו: "שישלמו לו ויראה מה זה, הלוואי ודאעש יבואו למדינה וימחקו אתכם", הוא צרח. למשמע הצעקות הגיע למקום קצין חקירות ופנה אליו כדי לברר את פשר התנהגותו.

בשלב זה הנאשם החל לקלל ולהעליב את הקצין ואמר לו "נאצים עמלקים, היום לא תישארו בין החיים, משטרה של עבריינים, אלוקים ישלם לכם". ,את החוקר הוא כינה "אפס, דפוק". קצין החקירות שנכח במקום ביקש מהנאשם לדבר בנימוס. בתגובה -כך סיפרו השוטרים - קם הנאשם מכיסאו, נצמד אל הקצין וסירב לבקשתו לשבת. הקצין ניסה להרחיק אותו ממנו לכיוון הכיסא. בתגובה החלה הנאשם להתפרע, הדף את הקצין שאחז בו לעבר קיר גבס והקיר ניזוק.

עדויות השוטרים נמצאו אמינות בבית המשפט, והחרדי, שהשתמש כלפיהם בשפה כה בוטה, הורשע בהעלבתם.

השופט קבע, כי "יש לראות את מעשיו של הנאשם כמכוונים כלפי המתלונן בנוגע למילוי תפקידו כחייל צה"ל ולא רק באופו אישי". העלבת המתלונן והפגיעה בו מהווה, למעשה, פגיעה בשירות הציבורי ובצה"ל, ו"קריאת תיגר על עצם סמכותה החוקית של המדינה ושל השירות הציבורי", כדברי השופט.

עם זאת, כאמור, בית המשפט ציין שהמסכת העובדתית הקיימת, הכוללת סתירות משמעותיות בנושאים מהותיים בין גרסאותיהם של העדים השונים, כמו גם הסתירות בין הגרסאות שמסר המתלונן עצמו, אינן מאפשרות לקבוע כי המתלונן אכן הותקף באירוע על ידי הנאשם, ועל כן ההרשעה לא כללה סעיף של תקיפה פיזית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר