המשטרה מחפשת מתלוננים נוספים

"ראש הכולל העוקץ" נלכד בי-ם; חשוד בהונאת ענק

מספר חודשים לאחר שנחשפה ב"כיכר השבת" שיטת ההונאה של "ראש הכולל העוקץ" שהציג עצמו כאיש עסקים אמיד ו'עקץ' אברכים שהתבקשו לרכוש סמארטפונים, הוא נעצר בחשד להונאה (פלילי)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילומים: Uri Lenz/FLASH90, shutterstock)

חשיפת 'כיכר השבת': מספר חודשים לאחר שפרשת "ראש הכולל העוקץ" נחשפה ב'כיכר השבת', היום (שישי) הובא להארכת מעצר ראש הכולל, החשוד בביצוע עבירות הונאה שעיקרן בתחום הסלולר בהיקף כולל של מעל 5 מליון ש"ח מעצרו הוארך ע"י בית המשפט ב-6 ימים.

במשטרת ישראל מתנהלת במהלך החודש האחרון חקירה בעקבות מספר תלונות שהוגשו כנגד תושב ירושלים בשנות ה-30 החשוד בהונאה רחבת היקף של אזרחים תמימים, חרדים ברובם. היקף עבירות המרמה וההונאה מוערכים ביותר מ-5 מליון ש"ח.

בין המתלוננים אימו של החשוד שסיפרה כי נעלמו לה פנקסי ציקים רבים באמצעותם בוצעו רכישות בסכומים של אלפי ש"ח עם זיוף חתימתה. גם היא נחקרה באזהרה.

לאחר מספר שבועות במהלכן נמלט מהמשטרה, אותר החשוד אתמול בירושלים ונעצר.

אחד מחבריו של ראש הכולל העוקץ שנעצר אומר ל"כיכר השבת" כי הוא בעיקר מרחם עם האיש "הוא מסכן, הוא עשה שטויות אנחנו אמנם ניזוקנו מזה קשה אבל הוא גם מסכן". ל"כיכר השבת" נודע כי למרות שרוב חבריו הנעקצים העדיפו שלא להתלונן במשטרה, אחד מאלו שהונו במאה אלף ש"ח החליט לפנות למשטרה ובעקבות כך נפתחה החקירה שחשפה את כל מעלליו של "ראש הכולל העוקץ".

מהחקירה עולה כי החשוד פעל בצורה שיטתית ומתוחכמת במסגרתה נהג להונות אנשים בסכומי כסף גדולים בכך ששכנע אותם לרכוש על שמם עשרות מכשירים סלולריים ולמוסרם לידיו. עם קבלתם היה מוכר אותם בחנויות סלולר פרטיות.

עוד עולה מהחקירה כי החשוד נהג להציג עצמו כאיש עסקים אמיד ובכך רכש את אמונם של אנשים. בהמשך הציע להם לבצע עסקאות רכישה גדולות של מכשירים סלולריים וכך יקבלו הנחה ובהמשך למכור אותם תמורת רווח גדול. לאחר שהיו רוכשים את הסלולריים ומעבירים לידיו היה נעלם.

כזכור, פורסם ב'כיכר השבת' כבר לפני כשלושה חודשים כי ראש הכולל מקהילת "המתמידים", נעלם לאחר שלווה סכומי עתק מעשרות אברכים בקהילה. לפי ההערכות, הסכומים שלווה ראש הכולל לפני שנעלם מגיעים למיליוני שקלים במצטבר. זאת מלבד להונאת הסמרטפונים האמורה לעיל.

ל"כיכר השבת" נודע כי לפני כמה חודשים הוגבלו חשבונות הבנק של ראש הכולל בהגבלה חמורה של בנק ישראל, זאת לאחר שהסתבך בחובות שגרמו לצ'קים שהעביר - לחזור בעקבות חוסר כיסוי.

אברכים בקהילה ששוחחו עם "כיכר השבת" סיפרו כי "הוא היה לווה כספים מציינג'ים בירושלים לאחר שהסתבך בחובות. בהתחלה הוא היה מפקיד צ'קים דחויים שלו והיה מקבל עבורם מזומן בריבית 'רצחנית'. בהמשך, לאחר שהסתבך עוד ועוד, הוא נכנס ללופ".

האברכים מספרים כי הוא היה נוהג להגיע לאברכים ולבקש מהם 'ערבות' להלוואות קטנות בגמ"חים, כשהוא מספר כי הוא זקוק לשיק פתוח לצורך הערבות. "הוא ראש כולל מכובד אז כולם נתנו לו את הצ'קים בלי לשאול שאלות" אומר אחד הנפגעים בשיחה עם "כיכר השבת".

את הצ'קים נהג ראש הכולל להפקיד בציינג'ים תמורת סכומים במזומן. לפני כמה חודשים, החלו לחזור מספר צ'קים של האברכים שנתנו את הצ'ק למטרת 'ערבון' בגמ"חים כאמור, ואז התגלה כי העוקץ לכאורה רשם על הצ'קים סכומים גבוהים של עשרות, ולעתים מאות אלפי שקלים.

כאמור, החשוד נעצר אתמול (ה') והובא לחקירה במפלג ההונאה בירושלים. היום הובא בפני בית משפט השלום בירושלים אשר נעתר לבקשת המשטרה והאריך מעצרו ב -6 ימים.

חקירת המשטרה נמשכת בדגש לאיתור מתלוננים נוספים שהיו קרבנות לפעילות ההונאה של החשוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר