תגובה מעשית ראשונה

בנט: ישראל תשעה את פעילותה מול אונסקו

שר החינוך שמשמש מתוקף תפקידו כנשיא הוועד הישראלי של הארגון הודיע כי ישעה את כל הפעילות מול הארגון. "החלטת אונסקו נותנת רוח גבית לטרור" (פוליטי מדיני)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

תגובה ישראלית מעשית ראשונה להחלטה ההזויה של אונסק"ו בנוגע לירושלים: שר החינוך, נפתלי בנט, המכהן כנשיא הוועד הישראלי של אונסק"ו החליט היום (ו') להשעות כל פעילות עם הארגון הבינלאומי, בשל ההחלטה אותה הגדיר השר "יוצאת דופן".

על פי החלטת השר בנט, כל השתתפויות הוועד הישראלי יופסקו, לא יתקיימו פגישות עם נציגי אונסק"ו או השתתפויות בכנסים בינלאומיים, וכן לא יתקיים כל שיתוף פעולה מקצועי עם ארגון שלדבריו "נותן רוח גבית לטרור".

השר בנט פנה למדינות החברות בארגון בעולם במכתב וכתב: ״ההחלטה מאמש מהווה הכחשת היסטוריה ונותנת רוח גבית לטרור. מי שנותן פרס לתומכי ג׳יהאד בירושלים רק בשבוע שבו נרצחו שני יהודים בעיר, יכול חלילה להיות הבא בתור".

עוד הוסיף בנט במכתבו כי "העולם המערבי צריך לעמוד מול אונסק"ו ונגד פרס לטרור. כמו שפועלים נגד טרור אסלאמיסטי בתדמור וחאלב, כך צריך להתנגד לטרור דיפלומטי בירושלים. המחבל הבא ישאב את הלגיטימציה מההחלטה האומללה אמש. ניתוק ירושלים מישראל, יהיה אבן דומינו שיפגע בסופו בכל העולם המערבי״.

עוד דווח כי בנוסף לצעדים האלו, יכנס השר בנט בשבועות הקרובים ישיבה מיוחדת של חברי הועד הישראלי בארגון בכדי לדון בהמשך הצעדים הדרושים מול אונסק"ו.

כזכור, אתמול הוועד המנהל של ארגון אונסק"ו, ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, הצביע במטה הארגון בפריז והעביר הצעה שהוגשה על ידי ירדן והרשות הפלסטינית. ההצעה ההזויה מטילה ספק בקשר בין היהדות לכותל המערבי ולירושלים ועברה ברוב של 24 מדינות שתמכו בה ושש מדינות שהתנגדו לה. 26 מדינות נמנעו בהצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר