לא כצעקתה

אונסק"ו: מתנגדים לעבודות ברחבת הכותל הרפורמי

מה גרם לכלי התקשורת בישראל לסגת מהכותרות החריפות והחד משמעיות בנוגע להחלטת אונסק"ו, וגם: החלק שכמעט נעלם מעיני כולם: כך יצא הארגון נגד 'הכותל הרפורמי' (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סליחות בכותל המערבי, בערב יום כיפור (צילום: Sebi Berens/Flash90)

ההחלטת ארגון אונסק"ו ביום חמישי האחרון, המתעלמת מהקשר היהודי להר הבית, גרמה לסערה רבתי בישראל ובעולם כולו, כשאפילו מנכ"לית הארגון הביעה התנערות בסוף השבוע מההחלטה השערורייתית.

בין הראשונים לתקוף את ההחלטה, היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהזמין את חברי הארגון לבקר בשער טיטוס ברומא ו"לראות מה בזזו מאיתנו לפני 2,000 שנה". בהמשך, התייחסו שרים נוספים בראשם השר נפתלי בנט, שקרא להחרים את הארגון.

בסוף השבוע הלכו וגברו הקולות, בעיקר בשמאל, שטענו כי גורמים אינטרסנטים בישראל סילפו את משמעות ההחלטה, כאשר גם אם אכן מדובר בהחלטה אנטי ישראלית מובהקת, הרי שכלל אין המדובר לשלילת הזיקה היהודית להר הבית או לרחבת הכותל.

מעיון בהחלטה עולה כי קיים לכאורה צדק מסויים בטענות. נקודה נוספת שראויה לציון בהקשר לכך, היא שהתחילה כותרות כלי התקשורת הישראלים בסוגיה היו חד משמעיות, ולפיהן אין כלל קשר בין העם היהודי וירושלים, אולם לאחר מכן, עידנו בישראל את המתקפה וטענו כי ההחלטה "מתעלמת מהקשר היהודי" להר הבית.

כך או כך מתברר, כי ההחלטה תוקפת בחריפות גם את הבנייה הישראלית ברחבת הכותל הרפורמי. לדברי פרשן ערוץ 10 מואב ורדי: "ההחלטה שעברה באונסק"ו מפרטת כמה טענות בנוגע לעבודות שמבצעת ישראל בשער המוגרבים ובנוגע לעבודות להכשרת במת התפילה החדשה בחלק הדרומי של רחבת הכותל".

בטור שפרסם ורדי בערוץ 10 נאמר כי "בסעיף 19 נכתב ש'אנו מתנגדים לצעדים החד צדדיים של ישראל....כולל בניה של במת תפילה חדשה ליהודים מדרום לשער המוגרבים, רחבת אל בוראק "הכותל המערבי", והסרתם של השרידים האסלאמיים בשטח זה, ומדגישים כי בהתאם לאמנת האג להגנה על נכסים תרבותיים, ישראל לא יכלה לנקוט בשום צעדים חד צדדים כאלו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר