נתונים מפתיעים

סקר: "רק 52% מהספרדים החרדים יבחרו בה שוב"

רק 52.4 אחוז מהחרדים הספרדים אומרים שיצביעו לש"ס בבחירות הקרובות, עשרה אחוזים יצביעו עבור 'יהדות התורה' ושבעה עשר אחוזים לא החליטו עבור מי יצביעו (חרדים, בארץ)

אריה דרעי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

סקר של מכון הסקרים 'מדגם' בראשות מינה צמח ומנו גבע שנערך בתוככי הציבור החרדי עבור "משפחה" מציג את החלוקה של הציבור החרדי במפלגות החרדיות.

על פי הסקר, עולה כי 52.4 אחוז מהחרדים הספרדים אומרים שיצביעו ש"ס בבחירות הקרובות. עשרה אחוזים מהחרדים של ש"ס יצביעו עבור 'יהדות התורה', ושבעה עשר אחוזים לא החליטו עבור מי יצביעו. כמו כן, עשרה אחוזים לא החליטו אם בכלל יצביעו או שיצביעו עבור מפלגה חילונית.

בהשוואה ל'יהדות התורה': 82.9 אחוז מהציבור הליטאי הצהירו כי יצביעו בבחירות הקרובות למפלגה, ו-74.6 אחוזים מהציבור החסידי הצהירו גם הם שיצביעו עבור 'יהדות התורה'.

באשר למדד שביעות הרצון מהפוליטיקאים החרדים. גם בקרב הציבור החרדי, השר יעקב ליצמן מוביל בגדול עם 28.2 אחוזים של שביעות רצון. משה גפני במקום השני עם 20.8 אחוזים, במקום השלישי מאיר פרוש עם 7.1 אחוזים ובמקום הרביעי אריה דרעי עם 6.9 אחוזים בלבד. על פי העיתון: "ליצמן פופולרי בציבור הספרדי כמעט כמו דרעי. הציבור הספרדי הוא גם הציבור שבחר בהמוניו בתשובה: לא מרוצה משום פוליטיקאי".

סקר 'מדגם' בדק גם את החלוקה בתוך 'יהדות התורה'. על פי הסקר, החלוקה בין אגודת ישראל ל'דגל' היא 60-40 לטובת דגל התורה. באשר לחלוקה בתוך 'אגודת ישראל' הרי ש'הסיעה המרכזית' בראשות יעקב ליצמן מהווה 11% בלבד ממצביעי 'יהדות התורה' ו'שלומי אמונים' של מאיר פרוש מהווה 13.7% ממצביע 'יהדות התורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר