צפו

חג הסוכות • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן החג. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק)

מעשה בצדיק רבי יחיאל מיכל מזלוטשוב, שחי לפני כמאתיים שנה. היו ברשותו זוג תפילין יקרות ומהודרות שירש מאבותיו. המצב בבית היה קשה ביותר, ובני משפחתו סבלו חרפת רעב. אשתו ביקשה ממנו שימכור את התפילין וישתמש בכסף לצורכי הבית, אך הוא סירב.

כאשר הגיע ערב סוכות, חשב הצדיק לעצמו: 'אפשר לצאת ידי חובת מצוות תפילין גם בתפילין שאולות מחבר. אך האתרוג צריך להיות רכושי שלי, שנאמר: 'ולקחתם לכם – משלכם'. אמכור את התפילין ואקנה אתרוג מהודר'. כשחזר לביתו קורן מאושר והאתרוג המהודר בידו, שאלה אשתו: "מהיכן השגת כסף?" גילה לה את האמת, שמכר את התפילין שלו...

קראה האישה: "לצורכי הבית ההכרחיים סירבת למכור את התפילין, ובעבור אתרוג מכרת את התפילין?!"

ברוב כעסה נטלה את האתרוג המהודר והשליכה אותו ארצה... כמובן האתרוג נפסל ועוקצו נשבר...

הרים הצדיק ידיו למעלה ואמר: "ריבונו של עולם, תפילין אין לי... אתרוג אין לי... עכשיו אתה רוצה שגם שלום בית לא יהיה לי... לא אכעס על אשתי ולא אקלקל את שלום הבית....."

אמרו צדיקי הדור כי מזמן אברהם אבינו שעקד את יצחק לא היה ניסיון כה קשה, והצדיק עמד בו....

חג הסוכות הוא חג של אחדות, ומצוות ארבעת המינים מסמלת רעיון זה - הלולב הוא עץ תמרים, ובתמרים יש טעם ואין ריח; האתרוג - יש בו טעם וגם ריח; ההדסים - יש בהם רק טעם ולערבה אין טעם וגם אין ריח.

הטעם והריח מסמלים את התורה ואת המצוות, וארבעת המינים מייצגים ארבעה סוגים של יהודים: הראשון - יש בו תורה ומצוות, השני - יש בו רק תורה, השלישי – יש בו רק מצוות והרביעי – אין בו דבר. ובחג הסוכות לוקחים את כל הארבעה, מנערים אותם ואומרים להם: "חבר'ה, התעוררו, הבינו שלמרות ההבדלים אתם בני אב אחד, והמאחד ביניכם רב מאוד, ולכן אל תשביתו את שלום הבית של עם ישראל, אלא השתדלו לשמור על האחדות בשלמותה".

בחג הסוכות תוכלו לראות ברחבי הארץ והעולם סוכות אחדוּת של חב"ד, שבהן תינתן לכם ההזדמנות לברך על הלולב. אנא, נצלו את ההזדמנות, היכנסו וברכו, וכך נחזק יחד את האחדות של עם ישראל ונקרב את הגאולה שאנו זקוקים לה כל כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר