בשנייה האחרונה שינוי בתכניות

אשדוד: אירועי החג שיועדו לציבור הדתי יתקיימו כמתוכנן

תושבי אשדוד נדהמו לגלות כי שני אירועי החג שיועדו להם בוטלו במפתיע יום לפני החג. לאחר שיחה בין השר דרעי לראש העיר לסרי יתקיימו האירועים כמתוכנן ללא שינוי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום מסך, פייסבוק)

תעלומה באשדוד: שני אירועים מרכזיים שהיו אמורים להתקיים בחג הסוכות בוטלו ברגע האחרון. סגן ראש העיר, עמרם כנפו טען כי הסיבה לביטול היא מתיחות עם ראש העיר, יחיאל לסרי, בכיר אחר טוען כי הסיבה לביטול המפתיע: מתיחות בין סגן ראש העיר למנכ"ל החברה למתנ"סים. לאחר שיחה בין ראש העיר לשר הפנים, אריה דרעי הגיעו הצדדים להבנות והאירועים יתקיימו כמתוכנן.

ביום חמישי בלילה התקיימה שיחה בין מנכל חברת למתנ"סים, אורן טוויל, למחזיק תיק מורשת מזרח, אבי אמסלם. במהלך השיחה הודיע טוויל כי יש צורך לבטל את אחד האירועים המרכזיים מבלי לפרט את הסיבה לבקשה.

מדובר באירועים מרכזיים שתושבי אשדוד הדתיים ציפו להם בחודש האחרון ופורסמו רבות בחוצות העיר. האחד הופעה עם הזמר מידד טסה והשני קונצרט אנדלוסי בראשות הפייטן משה לוק.

לדברי גורם בכיר בעירייה, ככל הנראה מדובר בתוצאה של מתיחות בין יו"ר ש"ס המקומית עמרם כנפו, לטוויל. הבכיר טוען: "לא מדובר בנושא של הדרת נשים. שכן מדובר באירועים עם מקום מיוחד עבור נשים".

אך, כנפו עצמו מכחיש ומאשים את ראש העיר יחיאל לסרי, שלדבריו מנסה להבעיר לש"ס מסרים: "אין לי שום מתיחות עם אף עובד זוטר או בכיר יש מתח בין סיעת ש"ס לבין ראש העיר על רקע של קיפוח בוועדה להקצאות קרקע והוא מנסה "להעביר מסרים" דרך הפעילות התורנית שבו אישר אירוע אחד ולא שניים בהחלטה משותפת של הסיעה הוחלט על ביטול שני האירועים". לדבריו, "הסיעה לא תסבול התערבות בדברים אשר בתחומי אחריותה".

מחזיק תיק מורשת מזרח, אבי אמסלם, הגיב לביטולים: "אני נאלץ לפרסם דבר כואב וקשה עבורי ביום הזה על ביטול אירועי "שמחת בית השואבה" שתוכננו לכבודכם לימי חול המועד עד הרגעים האלו ניסיתי בכל הכח להיאבק שהאירועים יתקיימו כרגיל, אבל בצעד לא שגרתי נתבקשתי לבטל אחד משני האירועים הובהר לי שעדיף לבטל או האירוע האנדלוסי".

לדבריו: "עד עכשיו לא הבנתי מדוע מבקשים לבטל אירוע מאוד משמעותי לרווחתם של תושבי העיר שומרי המסורת שלא נהנים מהפעילויות הכלליות של העיר"

אמסלם שכתב את הדברים בדף הפייסבוק שלו הוסיף: "אני לא מצליח להבין את השיקול לבקש לבטל את האירוע. הכאב המרכזי הוא שאני נאלץ לראשונה מאז כניסתי לתפקיד לבטל אירועים שכל כך הרבה חיכו להם וכבר פורסמו בחוצות העיר".

לשאלת 'כיכר השבת' אמר אמסלם כי ההודעה של טוויל על הכורח לבטל את האירוע המרכזי - הקונצרט האנדלוסי הביא להחלטה ההפגנתית של סיעת ש"ס לבטל את שני האירועים.

כאמור, השר אריה דרעי התערב בנושא ופנה בשיחה טלפונית לראש העיר יחיאל לסרי. על פי ההבנות שהושגו שני האירועים יתקיימו כמתוכנן והציבור הדתי באשדוד יוכל ליהנות מהם בצורה מלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר