מתיחות בערד

בית המשפט: בניית סוכה אינה צריכה רישיון

בית משפט השלום בבאר שבע הורה לעיריית ערד שלא להרוס סוכות של משפחות חסידי גור בעיר וקבע כי בניית סוכה שהינה דבר זמני לשבעה ימים בלבד איננה צריכה קבלת רישיון (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

המלחמה בין חסידות גור לעיריית ערד נמשכת וזאת על רקע חג הסוכות. לטענת עסקני החסידות בעיר הוציא ראש עיריית ערד ניסן בן חמו מסיעת 'יש עתיד' בסוף השבוע צו הריסה מינהלי לארבעה סוכות שנבנו על הגג על ידי משפחות מהקהילה החסידית.

לטענתם, מדובר בהמשך רדיפת החרדים מצידו של נציג 'יש עתיד' תוך התנכלות מכוונת לקהילת חסידי גור שמתפתחת בשנים האחרונות בעיר.

אמש (מוצ"ש) בשעות הלילה פנה ראש הישיבה ומראשי הקהילה הרב צבי ביאליסטוצקי, לבית המשפט השלום בבאר שבע על מנת להוציא צו מניעה כדי שהעירייה לא תוכל להרוס את הסוכות שנבנו.

השופט יעקב דנינו נענה לבקשתו של הרב ביאליסטוצקי והוציא צו מניעה כשהוא כותב בדברי החלטתו כי גם אם יש סכנה יש לטפל בה בדרכים אחרות אולם לא דרך צו הריסה מנהלי. השופט קבע כי בניית סוכה שהינה דבר זמני הנבנית לשבעה ימים בלבד על גג הבית איננה צריכה קבלת רישיון ועל כן הורה להשאירן על עומדן.

יצויין, כי בין הקהילה החסידית לראש העיר שוררת מתיחות רבה בשנתיים האחרונות כאשר בני קהילת גור טוענים להתנכלות מכוונת מצידו בכל המישורים ומנגד ראש העיר מסרב לדברי מקורביו להיכנע לאיומיהם ודרישותיהם.

"לא ניתן שיכפו עלינו כפייה חילונית בעיר וינסו להרוס לנו את בניית הסוכות" אומר הבוקר הרב ביאליסטוצקי שהביע בשיחה עם מקורביו קורת רוח מהחלטת בית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר