דרעי: אומרים לא לאונסקו באים לברכת כהנים בכותל

השר אריה דרעי קרא בתגובה להחלטת אונסקו לעלות לכותל המערבי ולהשתתף בברכת הכהנים המסורתית. "נעביר מסר חד וברור איש לא ינתק אותנו מהמקומות הקדושים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(יונתן זינדל, פלאש90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מתייחס הבוקר (א') להחלטת אונסק"ו כי ליהודים אין קשר לכותל המערבי וקורא לציבור לעלות ל'ברכת הכהנים' המסרותית ברחבת הכותל בחול המועד סוכות.

לדברי השר דרעי: "בתורה כתוב 'שלוש פעמים בשנה יראה את כל זכורך', והמצוה היא לעלות לרגל לירושלים בשלושת הרגלים, בינהם גם בסוכות.

"מאז מלחמת ששת הימים החל המנהג היפה של ברכת הכהנים בכותל המערבי. עם ישראל, עלה בהמוניו לירושלים והתברך מפי הכהנים בכותל המערבי. ההתלהבות וההתרגשות של עם ישראל לחזור לכור מחצבתו, הייתה גדולה ומאז לא פסק המנהג".

דרעי התייחס להחלטת אונסק"ו ואמר: "בשבוע האחרון התקבלה ההחלטה המקוממת של ארגון אונסק"ו הקובעת כי אין זיקה דתית והיסטורית בין הכותל המערבי והר הבית לעם היהודי".

"לכן"הוסיף יו"ר ש"ס: "השנה כולנו עולים בהמונינו לירושלים לכותל המערבי לברכת כהנים. יום רביעי הקרוב, י״ז תשרי, היום השני של חול המועד, נהיה שם כולנו. נעביר מסר חד וברור, איש לא ינתק אותנו מהמקומות הקדושים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר