צרפת מפחדת

"אם אבחר לנשיאות - אאסור לחבוש כיפות"

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה-פן הצהירה כי אם תיבחר לנשיאות תאסור לחבוש סממנים דתיים - בהם כיפה - במקומות ציבוריים. "זו הקרבה, אבל אני מאמינה שהמצב חמור מדי היום" (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה-פן, הצהירה בראיון שהעניקה לרשת החדשות הצרפתית BFMTV כי במידה ותיבחר לנשיאות צרפת, היא תאסור לחבוש סממנים דתיים במרחב הציבורי - כולל כיפות וסממנים דתיים נוצריים. לדברי לה-פן, המטרה היא לדכא את עליית האיסלאם הקיצוני.

לה-פן הצהירה על האיסור שהיא מתכוונת להחיל - זאת לקראת הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. לדבריה של לה-פן: "אני יודעת שזו הקרבה, אבל אני מאמינה שהמצב חמור מדי היום".

מארין לה-פן (צילום: שאטרסטוק)

"כל צרפתי חייב להבין שאנחנו מבקשים ממנו להקריב במטרה להילחם בהתקדמות האיסלאם הקיצוני" היא הוסיפה בראיון לרשת הצרפתית. יצויין, כי כבר ב-2004 נאסר בארה"ב להציג סמלים דתיים בבתי ספר ומקומות ציבוריים, וכעת לה-פן מבקשת להרחיב עוד יותר את האיסור.

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי שמתמודד גם כן בבחירות, הצהיר כי יאסור לחבוש כיסוי ראש מוסלמי במקומות עבודות, ובעבר אף קרא לחוקק חוק שיאסור ללבוש בגד ים שנוהגות נשים מוסלמיות ללבוש.

לה-פן סבלה בעבר מטענות שונות לפיהן היא אנטישמית, ובהקשר לכך מעניין לציין שבימים האחרונים נדחתה תביעת דיבה שהגישה לה-פן נגד קומיקאי שהשווה אותה להיטלר. הבדרן, שבית המשפט פסק לטובתו, אמר כי לה-פן "מנהלת קמפיין של היטלר. מחליפה את היהודים בערבים ובשחורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר