אוסטריה החליטה: הבית שבו נולד היטלר ייהרס

הבית שבו נולד מנהיג גרמניה הנאצית, הצורר אדולף היטלר ימ"ש - ייהרס כליל, ובמקומו יוקם בניין חדש, כך הודיעה ממשלת אוסטריה. היטלר חי במקום עם משפחתו עד גיל 3 (חדשות)

פסל שעווה של הצורר אדולף היטלר ימ"ש במוזיאון מאדאם טוסו בפראג (צילום: shutterstock)

הבית שבו נולד מנהיג גרמניה הנאצית, הצורר אדולף היטלר ימ"ש - ייהרס כליל, ובמקומו יוקם בניין חדש, כך הודיעה היום (שני) ממשלת אוסטריה. המטרה היא להעלים כל קשר למקום הולדתו של היטלר.

הבניין שוכן בעיירה בראונאו במערב אוסטריה. היטלר נולד במקום ב-20 באפריל 1889, ושלוש שנים מאוחר יותר עזבה משפחתו את הבית המדובר בפרט ואת העיירה בכלל.

"יש צורך בעיצוב ארכיטקטי מחדש, שייעשה באופן יסודי, כדי למנוע כל אפשרות שלבניין תהיה משמעות סמלית כלשהי", אמר שר הפנים האוסטרי וולפגנג סובוטקה. קרל-היינץ גרונדבוק, דובר משרד הפנים האוסטרי הסביר כי למעשה מדובר בבניית בניין חדש במקום הבניין הנוכחי בו נולד היטלר.

הבניין בבראונאו, משמש כיום כמוקד עלייה לרגל של ניאו-נאצים. לדברי שר הפנים האוסטרי, הוא רוצה לוודא שיימחק כל קשר בין האתר להיטלר. ההחלטה להרוס את הבית מגיעה לאחר שנים של דיונים בסוגיה כיצד למנוע את הפיכת המקום לאתר תיירות עבור ניאו נאצים.

יצויין, כי הבניין ריק מאז שנת 2011, בעקבות סכסוך בין הממשלה ובעלת הבית, גרלינדה פומר, שמשפחתה מחזיקה מזה יותר מ-100 שנה בבבעלות עליו. פומר סירבה לאורך השנים למכור את הבית.

מידי שנה בחודש אפריל מתקיימת מול הבית הפגנה של מתנגדי פאשיזם. בסמוך לבית אף נמצאת אנדרטה עליה נכתב: "לשלום, חופש ודמוקרטיה. מיליוני המתים הזהירו - פשיזם, לעולם לא עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר