הברית שריגשה את בני ברק

מול קהל שדמע מהתרגשות: התינוק שנחטף נימול כהלכה

סוף טוב לדרמה שטלטלה את בני ברק: האב שחטף את בנו רגע לפני ברית המילה, הסכים לקיים את המצווה. מרן הגר"ח קנייבסקי ירד במיוחד מביתו ובירך: "שיזכה להיות צדיק". צפו בתיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב דיאמנט אוחז ברך הנימול (צילום: ישראל כהן / כיכר השבת )

הברית שריגשה את בני ברק: סמוך לשעה 16:30 אחר הצהריים, נערכה בבית הכנסת "לדרמן" בבני ברק הברית לילד ששעות ספורות קודם לכן נחטף על ידי אביו ש"קיבל רגליים קרות" וסירב לערוך לו ברית מילה. מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ירד במיוחד מביתו בכדי להשתתף בברית, ועיני כולם דמעו מהתרגשות. ויקרא שמו בישראל: יונתן.

מרן הגר"ח קנייבסקי בברית (צילום: ישראל כהן / כיכר השבת)

מיד לאחר קיום הברית, בישר המוהל הרב נחום דיאמנט, מרבני ישיבת "נתיבות עולם" לאם הנרגשת: "מרן הרב קנייבסקי אמר שהילד יגדל ויהיה צדיק גדול". יצויין, כי המוהל הרב דיאמנט שאל את מרן שר התורה קודם הברית "מי יברך את הברכה 'להכניסו בבריתו של אברהם אבינו'", ומרן שר התורה הכריע שהוא עצמו יברך, ואכן כך אירע, כאשר שר התורה בירך את הברכה באורח נדיר.

(צילום: ישראל כהן / כיכר השבת)
(צילום: ישראל כהן / כיכר השבת)

כזכור, מוקדם יותר התחוללה דרמה של ממש במקום, כאשר אביו של הרך הנימול החליט ללא הודעה מוקדמת לעזוב את המקום לפני הברית כשהוא אוחז בתינוק. הנוכחים, בהם המוהל, ניסו לשכנע את האב שברח עם התינוק לרחוב הסמוך אולם ללא הועיל, האב לא הסכים שהמוהל יבצע את הברית בבנו התינוק.

(צילום: ישראל כהן / כיכר השבת)
(צילום: ישראל כהן / כיכר השבת)

לדברי הנוכחים, המוהל הרב דיאמנט היה בהלם ואמר כי בכל עשרות שנות שימושו כמוהל לא חזה בדבר שכזה. מקורבי הרב מיהרו לברית הבאה שכן היום נערכו שלוש בריתות בהם שימש מרן שר התורה כסנדק. ל"כיכר השבת" נודע, כי לאחר שכנועים הסכים האב ששהה בדירה ברחוב רשב"ם לתת רשות למול את בנו.

האב עם התינוק החטוף. בקטן: ניסיונות השכנוע (באדיבות המצלם)

רבנים ועסקנים, ביניהם חתנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הגאון רבי יצחק קולדצקי, נכדו הרב יעקב קנייבסקי והגר"י צביון, הצליחו לשכנע את האב לאחר מאמצים רבים להסיר את העיכוב ואכן לאחר זמן מה התקיימה שמחת הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר