טור תגובה

האוצר - אצל הצדיק | רבי אליעזר יהודה קעניג

לאחר מאמרו הנוקב של עורך "בקהילה", אברהם דוב גרינבוים, על ה"מיסיון" והתעשייה סביב הנסיעה לאומן, התקבלה ב"כיכר השבת" תגובתו של הרה"ח רבי אליעזר יהודה קעניג (דעות)

מתפללים בציון רבי נחמן (צילום: שלמה מאיר - חדשות 24 )

לאחר מאמרו הנוקב של עורך "בקהילה", אברהם דוב גרינבוים, על ה"מיסיון" והתעשייה סביב הנסיעה לאומן, התקבלה במערכת "כיכר השבת" תגובתו של הרה"ח רבי אליעזר יהודה קעניג, ראש כולל הוראה - ברסלב.

"כיכר השבת" מגיש את התגובה המלאה:

בהתײחסותו לנוסעים לאומן, הוא מזכיר את סיפורו של רבי אײזיק רבי ײעקלס באומרו מה לך לנסוע לצדיק. הנני לצײן כי רבינו הקדוש סיפר את הסיפור (ללא קשר לאגדה ע"ש רבי אײזיק וביהכנ"ס המפורסם...) הובא ב'אבני הברזל' של הרה"ח רבי שמואל הורביץ זצ"ל.

רבינו התײחס בסיפור, אם האוצר היה אצלו מדוע היה צריך לנסוע לגשר לשמוע זאת מהחײל? אלא האוצר אצל כל אחד בליבו אך כדי למוצאו צריך לבא לצדיק.

דבר נוסף, בביהכנ"ס רבי אײזיק פעיל בית חב"ד ומאמין אני כי גם בראש השנה איננו סגור.

במאמר לזכרו של הצדיק רבי יוסף פאלוך "שכח" לצײן כי מספר ימים לפני עלותו לשמי מרום זכה להיות בר"ה השנה האחרון שלו אצל רבינו הקדוש באומן (כך שנראה כי גם ליהודים בעלי צורה שהכותב מעריץ יש עדײן מה לחפש ולמצוא באומן).

דבר נוסף, את המחזור שלו "סידור רחובות הנהר" (סידור כװנות הרש"ש) הוא שכח באומן ומצאתיו שם בקלויז כשהוא מעוטר בשוליו בחידושים וביאורים בכתי"ק וקיימתי בו מצװת השבת אבידה כאשר השיבותיו למשפחתו. השבח לקל.

בברכת שמחת הרגל ופתקא טבא. בידידות אליעזר יהודה קעניג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר