1.2 מיליון צפיות

יהודי מרוקו תועדו רוקדים עם תמונת המלך • צפו​

בתיעוד וידאו שפורסם ברשת הפייסבוק בו צפו עד כה למעלה ממילון בני אדם, נראים יהודים במרוקו, בהם הרב דוד חנניה פינטו, רוקדים יחד עם תמונה של המלך מוחמד השישי כאות כבוד והערכה • צפו (חרדים, בעולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק الصويرة الأن)

בתיעוד וידאו שפורסם ברשת הפייסבוק בו צפו עד כה למעלה ממיליון בני אדם, נראים יהודים במרוקו, בהם הרב דוד חנניה פינטו, רוקדים יחד עם תמונה של המלך מוחמד השישי כאות כבוד והערכה.

הסרטון עורר דיון נרחב בעד ונגד, כאשר מרבית המגיבים - מוסלמים ויהודים כאחד, ראו בכך אות כבוד של היהודים כלפי המלך.

"אני מרוקאית מוסלמית, ואין לי שום חשש שהיהודים יבואו למדינה שלנו כל עוד הם מכבדים אותנו ואנחנו נעשה את אותו הדבר, אתה מוזמן", הגיבה אחת הגולשות המוסלמיות.

גולשים אחרים הביעו תקווה שהיהודים בישראל יפסיקו לרצוח את הפלסטינים, אך זכו לתגובות זועמות מצד גולשים רבים על כך שמערבים פוליטיקה בווידאו שמראה את נאמנות היהודים למלך מוחמד השישי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הריקוד נערך לצלילי שיר פוליטי של תמיכה במלך הקודם בעצרת שכמעט גרמה למלחמת אזרחים לכן המרוקאים יצאו מגדרם לראות את הסרטון.

גורם שמכיר את הסיפור אומר ל"כיכר השבת" כי ,הייתה ביקורת גדולה בקהילה היהודית על כך שהחוגגים עירבבו פוליטיקה בהילולה מה שיכול לגרום שקבוצות גדולות במרוקו יראו בהם כאלה שתופסים צד בויכוח על הסהרה המערבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר