חובות עתק

מכה קשה לישיבות ולמשקיעים: קרן 'פלטיניום' פושטת רגל

כשמאחוריה חובות עתק של מאות מיליוני דולרים, קרן הגידור היוקרתית שניהל איש העסקים החרדי מרדיו הברפלד הגישה בקשה לפשיטת רגל. בין הנפגעים: ישיבות רבות וחתנו של טראמפ (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מריו הוברפלד (צילום: מתוך "lostmessiahdotcom")

התפתחות בפרשת השחיתות והשוחד בניו יורק. קרן הגידור 'פלטיניום' שבניהולו של איש העסקים החרדי מריו הוברפלד, הגישה בקשה לבית המשפט לפשיטת רגל ולהגנה מפני נושים. הקרן, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, חייבת ללקוחותיה סכום של 365 מליון דולר.

על פי הדיווח בניו יורק פוסט, בכך ירדה לטמיון השקעתו של נורמן סיברוק, יו''ר איגוד השוטרים שהשקיע את כספי הביטוח והפנסיה של שוטרי ניו יורק בסך 20 מליון דולר בקרן הידועה. על פי החשדות, קיבל סיברוק שוחד מהקרן, זאת בתמורה להשקעת חסכונות השוטרים בה, תוך הבטחה לתשואה עתידית.

ישיבת רבינו חיים ברלין. השקיעה מעל חצי מיליון בקרן הגידור (צילום: ישראל כהן / כיכר השבת)

הבקשה לפשיטת רגל הינה המסמר האחרון בקבורת הקרן, שנחשבה עד לא מזמן לאקסלוסיבית ויוקרתית במיוחד. הבועה החלה להתפוצץ כאשר הגיעו ידיעות על כך שבקופת פלטיניום שאומדנה הוערך ב-1.3 מיליארד דולר, נמצאים בסך הכל 68 אלף דולר בלבד

בקרן השקיעו בין היתר בני משפחתו של ג'ארד קושנר, בעלה של איוונקה טראמפ וחתנו של המיליארדר דונלד טראמפ, המתמודד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. בנוסף, השקיעו בקרן ישיבות לצד מוסדות תורה וחסד רבים.

ג'ארד קושנר, משפחתו השקיעה בקרן הגידור (צילום: שאטרסטוק)

הברפלד נחשב לאחד מגדולי תומכי המוסדות החרדיים והדתיים בארץ ובתפוצות, ומקושר מאוד לרבנים ופוליטיקאים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר