מטיילים בבין הזמנים

ארכיאולוגיה נבטית קדומה בגן לאומי ממשית

עכשיו זה הזמן הנכון ביותר לצאת ולגלות את נופי ארצנו, ובעיקר לנוח... מזג האוויר הנעים מזמין את המשפחה לגיבוש והנאה. רגע לפני שחוזרים לישיבה - לאן יוצאים לטייל? (טיולים, שיווקי)

השוק הנבטי בגן הלאומי מפעילות בחוה"מ סוכות (צילום: נעמה טוכפלד)

הגיע בין הזמנים ואתם מתכוננים לצאת לטיול משפחתי? רגע לפני שאתם נוסעים, תנו לכם להציע לכם כמה מסלולים מעניינים במיוחד.

מתלבטים איך לקבל מסלולי טיולים מרתקים, מאתגרים, ומהנים עבור כל המשפחה? כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מביאים לכם את כל האטרקציות המיוחדות שהפארקים הלאומיים מציעים לכם.

בבין הזמנים הזה אתם מוזמנים לבקר במקומות מסודרים, בטיחותיים, עם נופים, עתיקות, מדשאות, ובעצם כל מה שצריך לחופשה עבור כל המשפחה: ילדים והורים כאחד.

אז מה הפעם?

גן לאומי ממשית

מה קורה שם? המבנים הקדומים ממחישים את פארה של האדריכלות הנבטית. הבתים, רחוב השוק והמצודה מציגים היסטוריה עתיקה שקמה לתחייה. תצפיות ומסלולון לסכר.

איך מגיעים? גן לאומי ממשית שוכן ליד כביש דימונה–ים המלח (כביש 25), כ- 6 ק"מ ממזרח לדימונה.

כמה זה עולה לנו? מבוגר - 22 ש"ח, ילד - 9 ש"ח. הנחות לאזרח ותיק וקבוצות.

מתי מגיעים? כל יום בשבוע, ראשון עד חמישי, 8:00-16:00 (וכל עוד שעון קיץ, אז גם עד 17:00)

ת'כלס, מה עושים שם? שאומרים שאין כמו המבנים הקדומים, מתכוונים בטח לגן לאומי ממשית. הארכיטקטורה המדברית הנבטית מוצגת במלוא הדרה, כאשר רחובות שלמים נותרו על כנם, עם אולמות, חצרות ומרפסות. שביל מסומן שיורד לנחל ממשית עד לסכר שבו נאגרו מי השטפונות בנחל. תצפיות עם נוף מדברי ייחודי.

תצפיות: אל תפספסו את "תצפית המשטרה" על מרחבי ממשית העתיקה ועל נחל ממשית, וכן "תצפית המגדל הנבטי" - מהקומה השנייה של המגדל הנבטי על נחל ממשית, הסכרים והעיר דימונה.

היסטוריה למתחילים: ממשית היא העיר הנבטית ממפסיס. חשיבותה נבעה ממיקומה על ציר הדרך שירדה לערבה מהרי אדום, עלתה במעלה עקרבים והמשיכה לחברון ולירושלים, או לבאר שבע. לאחר הכיבוש הרומי נשמט ענף הסחר בממשית. תושבי ממשית לא אמרו נואש ופנו לענף כלכלי אחר: גידול סוסים. תושבי ממשית טיפחו את הסוס הערבי המפורסם, דבר שהביא לעיר כסף רב. בתקופה הביזנטית זכתה העיר לתמיכה השלטונות, בהיותה עיר ספר. כשנפסקה תמיכה זו, חדלה העיר מלהתקיים.

חניון לילה: בגן הלאומי ממשית, מפעילה רשות הטבע והגנים חניון לילה - "החאן הנבטי". בחניון תמצאו ביתנים ללינה עד 8 איש, אוהל גדול ללינה ומשטחים לאוהלים קטנים. החניון מצויד במטבח לשירות עצמי ושולחנות. להזמנה: 08-6280404 שלוחה 3.

אז איך מתקשרים? טלפון: 08-6556478 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר