העימות האחרון

קלינטון: "בובה של פוטין"; טראמפ: "מרושעת"

העימות האחרון בדרך לבית הלבן נערך הלילה והפך לסוער במיוחד. טראמפ סרב להצהיר כי יקבל את התוצאות וכינה את קלינטון "מרושעת", שמצידה לא נשארה חייבת (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קלינטון וטראמפ בעימות הלילה (צילום מסך: מתוך ynet)

עימות סוער במיוחד התנהל הלילה (חמישי) בין המועמדים לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ מהמפלגה הרפובליקנית והילרי קלינטון מהמפלגה הדמוקרטית, שלא לחצו ידיים כלל, כאשר באחד מרגעי השיא כינה טראמפ את קלינטון "אישה מרושעת".

העימות הינו השלישי והאחרון בין השניים לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד פחות משלושה שבועות.

אל העימות הגיעה קלינטון כשהיא ביתרון ברור במרבית הסקרים וזאת בעיקר עקב השערוריות בהן נקשר שמו של טראמפ.

במרכז העימות שהתקיים בלאס ווגאס עמדו פרשת המיילים המביכה של קלינטון, וטענותיה למעורבות רוסית במערכת הבחירות בעקבות הפריצות למחשבי המפלגה הדמוקרטית.

קלינטון חזרה על הטענה לפיה ממשלת רוסיה הייתה מעורבת בפריצה למיילים של מחשבי המפלגה הדמוקרטית ונתנה אותם לוויקיליקס. "זה בא בפירוש מפוטין עצמו. אני חושבת שהשאלה הכי חשובה הערב היא האם דונלד טראמפ יודה שהוא לא נעזר בפוטין בבחירות האלה, ויגנה את הרוסים שמרגלים נגד אמריקנים מה שהוא למעשה עודד בעבר", האשימה קלינטון.

טראמפ השיב בתגובה: "אני לא מכיר את פוטין, הוא אמר דברים נחמדים עלי ואם נסתדר בינינו, זה יהיה טוב". טראמפ אמר כי לפוטין אין שום כבוד לקלינטון ולאובמה. "זה בגלל שהוא מעדיף בובה בתור נשיא ארה"ב", עקצה בתגובה קלינטון את טראמפ שלא נותר חייב והגיב: "את הבובה".

טראמפ אמר שקלינטון "לא אוהבת את פוטין" זאת מאחר וגבר עליה ועל אובמה בכל צעד, בין השאר בנושא סוריה. טראמפ הוסיף ואמר שהשניים "הביאו עלינו" את דאעש.

קלינטון לא ויתרה ושבה על הטענה בדבר החיבור בין פוטין לטראמפ והדגישה: "אתה מוכן לעשות את דברו של פוטין ולפרק את נאט"ו כי לו, בבירור, יש פייבוריט במרוץ הזה. אני חושבת שזה מצב חסר תקדים, מעולם ממשלה זרה לא ניסתה להתערב בבחירות שלנו".

טראמפ תקף גם את "קרן קלינטון", קרן הצדקה של המשפחה, ואמר כי קרן הצדקה היא "מיזם פלילי". לדבריו, "סעודיה נותנת 25 מיליון דולר, גם קטאר. אתם מדברים על נשים ועל זכויות נשים. אלה האנשים שמתייחסים אל הנשים נורא. ועדיין אתם לוקחים את הכסף שלהם. אז אני רוצה לשאול אותך - למה את לא נותנת בחזרה את הכסף מהמדינות ומהארגונים האלה?".

קלינטון אמרה בתגובה: "הייתי רוצה להשוות את מה שאנחנו עושים ל'קרן טראמפ', שלוקחת כסף מאנשים אחרים וקונה פורטרטים של דונלד. מי עושה את זה? זה מדהים". קלינטון הוסיפה כי הקרן עזרה לתושבים בהאיטי, וטראמפ הטיח בחזרה: "אנשי האיטי שונאים את הקלינטונים".

רגע מעניין במיוחד התרחש כאשר המנחה כריס וואלאס מרשת "פוקס" שאל את טראמפ אם הוא יקבל את תוצאות הבחירות. "אבדוק את זה כשתגיע העת, אשאיר אתכם במתח", השיב טראמפ והאשים שוב את התקשורת והממסד בשחיתות ובסיקור בלתי הוגן. "אסור היה לתת לה לרוץ, רק בגלל זה אני אומר שהבחירות מוטות", אמר. "היא אשמה בפשע מאוד חמור. אסור היה לתת לה לרוץ בגלל מה שהיא עשתה עם המיילים, ועם כל כך הרבה דברים אחרים".

קלינטון אמרה שהיא מזועזעת שמועמד ממפלגה גדולה בוחר שלא לקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות. "הוא מדבר רעות על הדמוקרטיה שלנו", אמרה והוסיפה שדבריו של טראמפ "נוראיים, מצחיקים אבל גם מטרידים". היא הזכירה איך טראמפ, שהנחה את תוכנית "המתמחה", טען שנעשה לו עוול כשלא זכה בפרס "אמי" שמוענק לסדרות טלוויזיה. "הייתי צריך לקבל אותו", השיב טראמפ.

בהמשך עלו גם הטענות להטרדות וליחס שאינו ראוי לנשים נגד המועמד הרפובליקני ובתגובה אמר טראמפ כי מדובר בקמפיין מתוכנן של אנשי המפלגה הדמוקרטית, וכי האשמות הללו "מופרכות". לדבריו: "הכול המצאות. הכול שקרים, איש לא מכבד נשים יותר ממני".

"אנחנו יודעים מה דונלד אומר, חושב, ואיך הוא מתנהג לנשים", הגיבה קלינטון, וציינה כי "חשוב לנו לעמוד ולומר בבירור למה אנחנו מצפים מהנשיא הבא שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר