צפו בווידאו

הנשיא והראשון לציון שוחחו על סוריה ואונסק"ו

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר בסוכת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ושיבח את הראשל"צ על דבריו על המתרחש בסוריה. הגר"י יוסף: "בשואה שתקו וכאב לנו" | צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ישי כהן. תמונות: עובדיה כלימי )

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין הגיע הבוקר (חמישי) לבקר את הראשון לציון והרב הראשי בסוכתו בשכונת סנהדריה בירושלים. הרב העניק לנשיא את הספר 'ילקוט יוסף' החדש על ארבעת המינים.

במהלך הביקור שוחחו הנשיא והראשל"צ על החלטת אונסק"ו שלא להכיר בכותל כמקום קדוש לעם היהודי. לדברי ריבלין: "היוזמה היא יוזמה פרטית של אותם אנשים, ביניהם ירדן ומצרים".

הרב הראשי הגיב: "הקדוש ברוך הוא התגלה לאברהם אבינו ואמר לו על ה'עקדה', איפה התגלה? בהר המוריה. איפה יצחק אבינו נעקד? בהר המוריה. 3500 שנה, מה זה?".

הנשיא השיב: "גם בקוראן אין הכחשה שיצחק היה אחיו של ישמעאל".

הגר"י יוסף: "לא מוזכר בכל הקוראן?".

הנשיא ריבלין: "לא מוזכר ירושלים".

הגר"י יוסף: "יש משמעות להחלטת אונסק"ו?"

הנשיא ריבלין: "המשמעות היא פוליטית. זה התגרות בעצם קיומה ועצם הרעיון המוסרי של חזתרו של העם היהודי לארץ ישראל והקמת המדינה היהודית".

בהמשך שוחחו הרב והנשיא על דבריו של הרב בנושא סוריה שהשווה את הנעשה שם ל'שואה קטנה' ואמר כי אסור לשתוק על הטבח עם במדינה. הראשל"צ אמר לנשיא: "במקום שיעסקו באונסק"ו לרצח עם בסוריה, הולכים ועוסקים בזה. שידברו על זה".

ריבלין שיבח את הגר"י יוסף: "אני מוכרח לומר לכבודו שבאומץ רב ובגאווה גדולה של כל מי שכבודו מייצג, הדברים שאמרת יצאו מקצי העולם ועד קצהו. הדברים האלו היו חשובים ביותר".

הרב הוסיף: "בשואה שתקו העולם וכמה כאב לנו ששתקו העולם".

במהלך הפגישה שיבח הראשל"צ את נשיא המדינה שמקפיד דרך קבע לצטט ממקורות חז"ל ואמר כי "הנוער היום ברובו מנותק מהמסורת וכאשר נשיא המדינה מצטט פסוקים ומקורות חז״ל הוא מעורר בהם את הרגש היהודי", הנשיא השיב לרב כי כנשיא מדינת ישראל הוא חש חובה להעמיק את התודעה היהודית בקרב הנוער. "מדינת ישראל והמסורת היהודית צועדים זה לצד זה", סיים הנשיא.

צפו בווידאו מהמפגש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר