בחסדי שמיים

סוכלו פיגוע באולם שמחות וחטיפת ורצח חייל

בפעילות השב"כ והמשטרה נעצרו חברי חולייה שתכננו פיגוע רב נפגעים באולם שמחות באזור באר שבע וכן פיגוע מיקוח שכלל חטיפת חייל, החזקתו בדירה ורציחתו (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מעצר מבוקש. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הותר לפרסום: בפעילות השב"כ והמשטרה נעצרו חברי חולייה שתכננו פיגוע רב נפגעים באולם שמחות באזור באר שבע וכן פיגוע מיקוח שכלל חטיפת חייל, החזקתו בדירה ורציחתו.

שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ"ר נגב במשטרת ישראל עצרו לפני כחודש (21/9/16) את מחמוד יוסף חסין אבו טהא, תושב חאן יונס, עת ביקש להיכנס לישראל, דרך מעבר ארז, לצרכי מסחר.

במהלך החקירה בשב"כ עלה כי אבו טהא עמד בראש התארגנות טרור שהוכוונה על ידי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, ותכננה לבצע פיגוע רב נפגעים באולם שמחות בדרום וכן פיגוע חטיפה ורצח של חייל צה"ל לצורכי מיקוח.

עוד עלה כי מחמוד גויס לפעילות על ידי ואיל סופיאן אבו-טהא , פעיל בכיר של הג'יהאד האיסלאמי, המתגורר בעזה, אשר הטיל על מחמוד להקים תשתית צבאית ולהיערך לביצוע הפיגועים הנ"ל.

לצורך ביצוע הפיגוע גייס מחמוד שלושה שותפים נוספים, אשר אף הם נעצרו: שפיק חמד אחמד אבו טהא, יליד 61, מרצועת עזה ששהה בישראל באופן בלתי חוקי; שפיק הועסק באולם השמחות שבו תוכנן להתבצע הפיגוע.

מחמוד אבו טהא

אחמד תיסיר עבד אלרחמן אבו טהא, יליד 77, מרצועת עזה שגם הוא שהה בישראל באופן בלתי חוקי.

האני מסעוד נסיר אבו עמרה, יליד 76, במוצאו מדיר אל בלח , מתגורר בדרום, לאחר שקיבל מעמד של תושב ארעי מתוקף "איחוד משפחות".

עוד עלה בחקירה, כי לצורך קידום פעילות הטרור ערכו מחמוד ושפיק סיור מקדים באולם השמחות ובהתאם לכך, גיבשו ושיכללו את תכנית הפיגוע, כדי להגדיל למקסימום את מספר הקרבנות.

במקביל לכל זאת, החל מחמוד לתכנן גם פיגוע מיקוח: חטיפה ורצח של חייל צה"ל.

למטרה זו קיבל מואאל אבו טאה, אלפי שקלים לצורך שכירת דירה בישראל אליה ימשוך את החייל כדי לרצח, לקוברו ולהעביר את חפציו לרצועת עזה לצורך ניהול משא ומתן.

כתבי האישום הוגשו על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

מהשב"כ נמסר כי "פרשייה חמורה זו ממחישה פעם נוספת את מאמצי גורמי הטרור בעזה, לבצע פיגועים רצחניים בשטח ישראל, בשיטות הטרור האופייניות, במקביל לפעולותיהם בשטח רצועת-עזה.

"כמו כן, הפרשה שבה ומדגישה את האופן בו מנצלים גורמי הטרור, את היתרי הכניסה לישראל, הניתנים לצרכים הומניטריים ולצרכים כלכליים. וכן את הסיכון הנשקף מהתבססותם בישראל של פלסטינים השוהים בה באופן בלתי חוקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר