יוצאים לטייל בחול המועד

פסטיבל העת העתיקה בגן לאומי קיסריה

חול המועד הסוכות הוא הזמן הנכון ביותר לצאת ולגלות את נופי ארצנו, ובעיקר לנוח. מזג האוויר הנעים, חופשת בין הזמנים, והאטרקציות המיוחדות בסוכות - מזמנים את המשפחה לגיבוש והנאה. אז לאן יוצאים הפעם? (טיולים, שיווקי)

פסטיבל העת העתיקה בקיסריה (צילום: ארכיון רט"ג)

הגיע חול המועד ואתם מתכוננים לצאת לטיול משפחתי? רגע לפני שאתם נוסעים, תנו לכם להציע לכם כמה מסלולים מעניינים במיוחד.

מתלבטים איך לקבל מסלולי טיולים מרתקים, מאתגרים, ומהנים עבור כל המשפחה? כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מביאים לכם את כל האטרקציות המיוחדות שהפארקים הלאומיים מציעים לכם בחול המועד סוכות.

בבין הזמנים הזה אתם מוזמנים לבקר במקומות מסודרים, בטיחותיים, עם נופים, עתיקות, מדשאות, ובעצם כל מה שצריך לחופשה עבור כל המשפחה: ילדים והורים כאחד.

אז מה הפעם?

גן לאומי קיסריה

מה קורה שם? עיר הנמל האדירה שבנה הורדוס פותחת את שעריה גם בחוה"מ סוכות, וקמה לתחייה באמצעות הטכנולוגיה. מוזיאון, סרטים, ומפגשים ממוחשבים עם דמויות היסטוריות. עם פסטיבל ייחודי ואמנותי. חוויה משפחתית.

איך מגיעים? סמוך לכביש החוף, ליד היישובים קיסריה, שדות ים וממערב לאור עקיבא. הגעה מכביש החוף דרך המחלף שליד תחנת הכח "אורות רבין" ומהכביש הישן כנ"ל או דרך אור עקיבא.

מתי אפשר לבוא? כל חול המועד סוכות, שני-חמישי, בשעות 10:00-16:00. הדרכות יצאו כל שעה עגולה בין 11:00-14:00.

כמה עולה לנו? מבוגר - 39 ש"ח, ילד - 24 ש"ח. הנחות לאזרחים וותיקים. הפעילויות במתחם ללא תשלום נוסף.

ת'כלס, מה עושים שם? לעיר ההיסטורית שמור גם מקום מיוחד בתרבות היהודית כאשר ישבו שם חכמי המשנה והתלמוד, וביניהם רבי עקיבא. בנמל קיסריה תמצאו ביקור חוויתי שכולל סרט משוכלל על תולדות קיסריה, מפגש אישי וממוחשב עם עם דמויות היסטוריות וגם תכירו את מפעל הבנייה של הורדוס. במוזיאון שבקיבות שדות ים תגלו שרידים מרשימים מהתקופה הרומית.

פסטיבל העת העתיקה: במיוחד לחוה"מ מצגי הגן הלאומי בקיסריה פסטיבל ייחודי שמעורר את העיר לתחייה. תוכלו להלך ברחובות העיר ממש כמו פעם ולפגוש שליטים קדומים, עושר אדריכלי, וסיור בשוק הרומי, כל זאת על רקע הים. החוויה התאטרלית משלב גם מופע ואמנויות: נגינה, לוליינות, אקרובטיקה אווירית, והצגות ברוח התקופה. בנוסף יהיו דוכני ופעילות יצירה (בתשלום).

היסטוריה למתחילים: לפני כמעט 2500 שנה, העניק הקיסר הרומי להורדוס רצועת חוף שבה הוא בנה נמל אדיר, ועד מהרה הפכה קיסריה לגדולה בערי ישראל. שרידי העיר המפוארים מעוררים השתאות עד ימינו. במהלך השנים התווספו עוד ועוד מבנים, ארמונות, תיאטרון, מחסני נמל, שובר גלים ועוד. החומות האדירות של העיר שימשו קו הגנה במהלך ההיסטוריה, אבל לא עמדו מול הסולטן הממלוכי שכבש את העיר בשנת 1265. קיסריה נותרה עזובה עד סוף תקופת האימפריה העות'מאנית, שאז התיישבו בה מוסלמים מבוסניה. בימי בר כוכבא, קיסריה הפכה להיות ראשית המרד שהוצת על ידי רבי עקיבא.

אז איך מתקשרים? טלפון:04-6267080 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר