הסבסוד מפתה

מפתיע: החברות בארץ מעוניינות בעובדים חרדים

אלפי הצעות למשרות עבודה בתחומים שונים הוצעו לאחרונה מצד חברות רבות בארץ ששמו עין על אחוזי הסבסוד מטעם משרד הכלכלה. על ה"כוונת": מאות חרדים וחרדיות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ארכיון. חרדים מחפשים עבודה בלשכת תעסוקה מקומית (צילום: Lior Mizrahi / flash90)

מנתוני משרד הכלכלה שמתפרסמים היום (חמישי) עולה, כי 151 חברות ותאגידים במשק פנו למנהלת מרכז ההשקעות שבמשרד הכלכלה, בבקשה להצטרף לתוכנית לקליטת עובדים חדשים מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי, ששיעור השתתפותם בשוק העבודה נחשב לנמוך.

חלק נכבד ועיקרי במסגרת ההצעות שהוגשו על ידי החברות לתוכנית, הוא עבור מאות רבות של חרדים - 439 גברים ו-542 נשים - כששאר המשרות הוצעו לעובדים מיישובי עוטף עזה, בדואים וערבים.

עיקרי התוכנית של מרכז ההשקעות קובעים, כי חברה שתקלוט עובדים המשתייכים למגזרים אלה תהיה זכאית לסיוע מהמדינה במימון שכרם לתקופה של 30 חודשים. הסיוע שמציעה המדינה הוא מימון בהיקף של 27.5 אחוזים מעלות שכרו החודשי של כל עובד.

לפני כמה חודשים יצאה התוכנית לדרך, ובימים האחרונים נבחנו רוב הבקשות שהגישו החברות למרכז ההשקעות. כלל הבקשות נוגעות לתעסוקה של יותר מ-3,000 עובדים, שיועסקו בכ-2,700 משרות, ויו"ר המנהלת מצהיר: "לא ניעתר לכל הבקשות, שכן לא כולן עומדות בתנאי הסף שנקבעו במסגרת התוכנית, אך עדיין מדובר בביקוש חסר תקדים בהיקפו למסלול תעסוקה זה. ייתכן שנידרש לתוספת תקציבית - כדי לעמוד בביקוש העצום מצד החברות להשתתפות בתוכנית".

מפילוח הנתונים לפי אזורי מגורים עולה, כי מחברות שפועלות באזור חיפה הצפון הגיעו 60 הצעות, מאזור ירושלים הוגשו 26 בקשות, מאזור באר שבע והדרום הוגשו 28 בקשות, עוד 8 בקשות הוגשו על ידי חברות שפועלות ביהודה ושומרון ומאזור המרכז נשלחו 29 בקשות שכאלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר