התרסקות ה-F-16

"הצוות פעל לפי ההנחיות המקצועיות"

משפחתו של רס"ן אוהד כהן נוב, שנהרג בהתרסקות מטוס הקרב לפני כשבועיים, קיבלה לידיה את דו"ח הביניים של התחקיר הצבאי שנערך בחיל האוויר. לפי הדו"ח, כהן נוב ז"ל והנווט ששרד "פעלו לפי ההנחיות המקצועיות המוגדרות"

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך ynet)

צוות החקירה של תאונת התרסקות מטוס ה-F16 לפני כשבועיים קבע כי "הצוות פעל לפי ההנחיות המקצועיות המוגדרות"

בדו"ח הביניים של התחקיר הצבאי שנערך בחיל האוויר. כזכור, באירוע בבסיס רמון נהרג רס"ן אוהד כהן נוב ז"ל.

משפחתו של כהן נוב קיבלה לידיה את דו"ח הביניים, שכלל את בחינת כיווני החקירה והמלצות לפעולות מידיות הנדרשות לאור הממצאים הראשונים. מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה על פעולות מידיות להקטנת סיכונים בפעולות חיל האוויר עד להשלמת התחקיר המלא של התאונה.

כהן נוב, סגן מפקד טייסת קרב בחיל האוויר, בן 34 במותו, היה נשוי ואב לילדה קטנה שציפה עם רעייתו לתינוק. הוא נהרג במהלך ניסיון נטישה של מטוסו לקראת נחיתה בבסיס רמון בנגב, בשובו מתקיפה ברצועת עזה.

על פי ממצאים ראשוניים בחקירת התרסקות מטוס ה-F-16 עלה כי כהן נוב נתקל בקשיים לקראת הנחיתה בחזרה מתקיפה בעזה, ולכן החליט לבצע סיבוב נוסף מעל הבסיס. אלא שגם בניסיון השני חזר הקושי, ורס"ן כהן נוב החליט על נטישת המטוס.

בהתאם לנוהל ולאופן הפעולה הטבעי של מערכת הפליטה, הנווט נטש ראשון, שכן פליטה של הטייס ראשון תבעיר את מושב הנווט. נטישת הטייס הייתה אמורה להגיע חלקיקי שניות לאחר מכן, אבל כהן נוב לא הספיק להשלים את הנטישה, וברגע הקריטי המטוס התרסק והחל לבעור. הנווט צנח בשלום.

על פי החקירה, המטוס הגיע לנחיתה ככל הנראה במצב "א-סימטרי", שבמסגרתו צד אחד שוקל יותר מאשר הצד השני בשל חימוש שנשאר על הכנף. כמו כן נבדק אם הייתה תקלה במערכת הפליטה של הטייס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר