בית חכם - ומסוכן

האינטרנט הופל: מי עומד מאחורי מתקפת הסייבר הגדולה?

בליל שבת, בזמן ששרתם בסוכה, הופלו על ידי האקרים אתרי האינטרנט הגדולים בעולם. טוויטר שותקה, ושירות התשלומים חדל מלעבוד. כך עבדו ההאקרים שמאחורי המתקפה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בליל שבת, בזמן שסעדתם ושרתם בסוכה, הפילו האקרים מסתוריים את מרבית אתרי האינטרנט הגדולים בעולם. בטוויטר לא הופיעו ציוצים, אתרי החדשות נפלו, כמו גם שירותי התשלום ברשת. על פי ההערכות, ההאקרים שעומדים מאחורי המתקפה נעזרו במוצרי "הבית החכם" בכדי לבצע את המתקפות.

בין האתרים הגדולים בעולם שנפגעו בעקבות המתקפה: רדיט, פינטרסט, סטארבקס, הגרדיאן, שירת התשלומים פייפאל וכן שורה של אתרי חדשות גדולים. ארגון האקרים בשם "פצחני העולם החדש" קיבל אחריות למתקפה.

מתוך חשבון הטוויטר של וויקיליקס

אתר ההדלפות וויקיליקס, שחושף בימים האחרונים תכתובות מייל של יו"ר המטה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, צייצו ברשת טוויטר: "אסאנג' עדיין חי, ויקיליקס עדיין מפרסמים. אנחנו מבקשים מתומכינו להפסיק להוריד את האינטרנט בארצות הברית. הוכחתם את הטענה שלכם".

בחודש שעבר, טען מומחה אבטחת המידע ברוס שנייר כי מדינה כלשהי בוחנת כיצד להפיל את האינטרנט. "מדינה גדולה, וסין או רוסיה יהיו הניחושים הראשונים שלי" הוא כתב אז. למרות זאת, ההערכה היא שהמתקפה הנוכחית לא בוצעה על ידי מדינה.

דובר הבית הלבן מתייחס למתקפה:

כך פעלה המתקפה נגד אתרי האינטרנט הגדולים בעולם

על פי החקירה הראשונית, ההאקרים שביצעו את המתקפה הדביקו מכשירי "בית חכם" בקוד הזדוני "בוטנט" המכונה "צבא הזומבים", זאת בכדי לאפשר את המתקפה הגדולה. מומחי אבטחה מידע מצאו קשר בין המתקפה לרשת מצלמות אבטחה שמפעילה חברה סינית.

התוקפים התמקדו במתקפה נגד ספקית שירותי אינטרנט שמעניקה שירות לחברות ענק רבות בארצות הברית, וכך פגעו בכל החברות שמשתמשות בספק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר