"קשה לסרב לאברך שרוצה ללמוד"

ראש הכולל שחייב כסף לאברכים: "סומך על מרן הגראי"ל"

הרב אלחנן ויסבורד, ראש רשת הכוללים 'יששכר באהליך' שלא העבירה משכורות לאברכים מזה מספר חודשים, התייחס למצוקה בשיחה בסוכתו: "נותנים לי עצות, אני סומך על אותו זקן". תיעוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בשמחת בית השואבה שהתקיימה במהלך חול המועד לעשרות ראשי הכוללים של רשת "יששכר באהלך", התייחס ראש הכוללים הרב אלחנן ויסבורד לעיכוב בחלוקת המשכורות מזה מספר חודשים ולהתפתחות ברשת הכוללים.

הרב ויסבורד ציין כי "יש כאלו נותני עצות - אפילו אנשים חשובים - שאומרים ש'לא צריך לפתוח כל כך הרבה' ויש 'עצות זאגראס' שאומרים שזה לא מתנהל נכון... אבל אנחנו סמוכים ובטוחים על אותו זקן (מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. י.כ.)". ראש הכולל הוסיף ואמר כי קשה לו לסרב לאברך שחשקה נפשו בתורה.

הרב ויסבורד סיפר בהמשך כי קיבל הוראה ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן - לקבל אברכים למרות המחסור. הוא סיפר כי כשאמר לראש הישיבה כי בנוסף לאברכים הקיימים, נרשמו עוד 350, "הראש ישיבה אמר לי שפרעה גזר כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו, ואם המיילדות היו שומעות לו לא היה נולד מושיען של ישראל".

"כך גם צריך לדעת שהתפקיד שלנו זה לדאוג לכמה שיותר אברכים" הוסיף ראש הכולל, "ולא חס ושלום למנוע מהם. שנה שעברה היו שלושה חודשים שלא שילמנו משכורת, ובסיעתא דשמיא ברגע אחד בערב יום כיפור חילקנו את כל החודשים".

"גם השנה" הוסיף ראש הכוללים, "נכנסתי לראש הישיבה בתשעת הימים, וסיפרתי לו את מה שהוא אמר שנה שעברה, שאלתי מה לעשות השנה - והוא ענה ש'אותו דבר'. ובסיעתא דשמיא המילגות בסופו של יום יגיעו ברגע אחד".

יצויין, כי למרות המצוקה התזרימית ברשת, התמיכות של משרד הדתות נכנסות לחשבונות הבנק של האברכים מידי חודש בחודשו. העיכובים הינם בתוספות הגבוהות שניתנות מעל המילגה של משרד הדתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר