המירוץ לבית הלבן

נאום מאה הימים של טראמפ: משרות חדשות ומתקפה על קלינטון וה-FBI

במקום בו נשא לינקולן את נאומו ההיסטורי, הציג טראמפ את חזון מאה הימים הראשונים שלו בנשיאות - אם ייבחר לתפקיד, ותקף את קלינטון, ה-FBI והנשים שהתלוננו נגדו (חדשות)

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת לנשיאות ארצות הברית, נשא הערב (מוצ"ש, שעון ישראל) את נאום מאה הימים, בו הציג את החזון שלו ל-100 הימים הראשונים בממשל האמריקני - במידה וייבחר לנשיאות ארצות הברית.

טראמפ הציג את תכניתו לשיפור הכלכלה האמריקנית - ויצירת 25 מיליון מקומות עבודה חדשים בתוך עשר שנים, אולם בעיקר תקף בנאום את הנשים שהתלוננו נגדו בשבועות האחרונים, את התקשורת, ואפילו את ה-FBI.

המועמד השנוי במחלוקת הצהיר בנאום שנשא בעיירה גטיסבורג בפנסילבניה כי יגיש תביעות נגד הנשים שהתלוננו כי תקף אותן בעבר. וטען כי קלינטון "כלל לא הייתה צריכה לרוץ לנשיאות". לדבריו, "ה-FBI ומשרד המשפטים חיפו על הפשעים של קלינטון". טראמפ האשים כי התקשורת פועלת נגדו וכי מערכת הבחירות מושחתת.

טראמפ טען בנאומו כי קלינטון לא מתמודדת נגדו - אלא "נגד השינוי ונגד אזרחי ארצות הברית". לדבריו: "מעולם לא רציתי להיות פוליטיקאי, אבל לא יכולתי עוד להתבונן מהצד ולראות את המדינה בצרה".

ובינתיים, קלינטון עדיין מובילה על פני טראמפ בסקרים, ופרשנים מעריכים כי היא תזכה בבחירות בסבירות גבוהה מאוד. סקר של סוכנות הידיעות רויטרס מעניק לקלינטון יתרון של 4% על טראמפ. בנוסף, הסקר מעלה כי 63% מהציבור בארה"ב מאמין לטענות שנשמעו בשבועות האחרונים נגד טראמפ מצד נשים.

נאום גטיסבורג של אברהם לינקולן. טראמפ בחר במיקום היסטורי לנאומו (נחלת הכלל)

לא סתם בחר טראמפ בגטיסבורג כמקום שבו הוא נושא את הנאום. מדובר באתר קרבות מרכזי במלחמת האזרחים האמריקנית, בו נשא הנשיא הרפובליקני אברהם לינקולן את נאומו ההיסטורי, שארך בסך הכל כשלוש דקות - אולם הפך לאחד הנאומים הגדולים בהיסטוריה האמריקנית ועסק בעקרונות השוויון האנושי, והגדיר את מלחמת האזרחים כ"לידה חדשה של חירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר