המאבק בשמאל הקיצוני

"מה, השתגענו?" היוזמה נגד פעיל השמאל שהרגיזה את יהודה גליק

בדיקת יוזמה לשלילת אזרחותו של מנכ"ל בצלם, הרגיזה את ח"כ יהודה גליק, שתהה: "למה לא פשוט עונש מוות בתלייה?". ערוץ 2 מדווח: ח"כ דוד ביטן מקדם הצעת חוק חדשה שתאסור על ישראלים לקרוא לסנקציות נגד ישראל בגופים בינלאומיים (חדשות)

ח"כ יהודה גליק (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, מקדם הצעת חוק חדשה לפיה יהיה אסור לישראלים להופיע בפני גופים בינלאומיים בעלי סמכויות אופרטיביות ולבקש להטיל סנקציות נגד ישראל או לקרוא קריאות נגד המדינה, כך דיווח הערב (מוצ"ש) ערוץ 2.

ההצעה השנויה במחלוקת גם בתוככי הקואליציה, מגיעה לאחר שבסוף השבוע הודיע ח"כ ביטן כי הוא בודק אם ניתן לשלול משפטית את אזרחותו של מנכ"ל בצלם חגי אלעד, זאת מאחר והאחרון מתח ביקורת על התנהלות ישראל בדיון במועצת הביטחון של האו"ם.

לאחר שהבדיקה המשפטית שקיים ביטן העלתה כי לא ניתן לשלול את אזרחותו של אלעד, החליט ביטן לקדם חקיקה נגד נאומים דוגמת זה של אלעד במועצת הביטחון של האו"ם.

הנאום של אלעד במועצת הביטחון:

על פי הדיווח בחדשות 2, ביטן אמר למקורביו כי "החוק אינו מהווה פגיעה בחופש הביטוי, שכן עדיין יתאפשר לאותם ישראלים לפעול באפיקים אחרים ולומר את עמדתם בעולם. לא ייתכן שבזמן שישראל נמצאת בקרב בלימה נגד צעדים ממשיים נגדה במועצת הביטחון של האו"ם - ישראלים ייתנו לגיטימציה למהלך".

כצפוי, באופוזיציה תקפו בחריפות את ההצעה. ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני אמר כי "החוקים של דוד ביטן יביאו סנקציות בינלאומיות על ישראל". לדבריו: "חברי הכנסת של הליכוד משתטים בהצעות חוק הזויות ושוליות, שרובן הן בדיחות גרועות, פארסות פרלמנטריות. אבל ביטן דוגל דווקא בחקיקה מסוכנת שתערער את יסודותיה הדמוקרטיים של ישראל... מצער שאין לנו ראש ממשלה אחראי שיידע להתמודד עם הטירוף שאוחז בממשלה".

גם בקואליציה נשמעו קולות נגד המהלכים של ח"כ דוד ביטן. "שלילת אזרחות למנכל בצלם? למה לא פשוט עונש מוות בתליה במרכז העיר יותר פשוט יותר יעיל!" כתב ח"כ יהודה גליק בטוויטר, "הלו השתגענו? להירגע חברים! יש גבול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר