דאעש הצית מפעל גופרית: מאות בני אדם נפגעו

מסך עשן סמיך וגזים רעילים באוויר: ארגון הטרור דאעש הצית בארות נפט ומפעל גופרית בכדי להקשות על הכוחות הלוחמים בו באזור מוסול. כאלף בני אדם נפגעו, צבא ארה"ב החל להשתמש במסכות (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מאות בני אדם נפגעו במהלך השבת משאיפת גזים רעילים, זאת בעקבות הצתה של בארות נפט ומפעל גופרית על ידי ארגון דאעש (המדינה האיסלאמית), זאת כחלק מהמלחמה על העיר המתנהלת בין כוחות עיראקים בסיוע מדינות שונות ובין מחבלי הארגון. לא נמסר על הרוגים בעקבות ההצתה.

ההצתה מגיעה כחלק מהטקטיקות הקשות של מחבלי דאעש נגד הכוחות בשטח. בעקבות ההצתה, מורגש עשן סמיך באזור וגזים רעילים התפזרו באוויר. המפעל שהוצת נמצא בסמוך לאזור בו מרוכזים כוחות אמריקנים המסייעים לצבא הכורדי. בסוכנויות הידיעות עדכנו מפי גורמים אמריקניים כי הכוחות בשטח החלו לחבוש מסכות מגן בערבות הרעל באוויר.

גורם אמריקני צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס כאומר כי הרוחות החלו לנשוב לכיוון דרומה, וכאמצעי זהירות החיילים האמריקניים החלו לחבוש מסכות מגן, "אולם הם עדיים ממשיכים בפעילות שלהם באזור". בינתיים, דגימות של האוויר המזוהם נשלחו לבדיקה בארצות הברית.

ובמקביל, הצבא העיראקי עדכון על התקדמות בלחימה נגד המחבלים ועיר. על פי העדכון האחרון, לוחמי צבא עיראק נמצאים במרחק של חמישה קילומטרים מהעיר שהפכה לבירת דאעש ומוחזקת על ידי הארגון מזה כשנתיים. בהודעת צבא עיראק נמסר עוד כי הכוחות כבשו מחדש כ-30 עיירות וכפרים באזור שנשלטו על ידי ארגון הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר