לא מתערבים בפוליטיקה

ישיבת "אש התורה" סירבה לאירוע המפלגה הרפובליקנית

במפלגה הרפובליקנית רצו את המרפסת המפורסמת של 'אש התורה' מול הכותל, כדי לערוך אירוע מחאה נגד החלטת אונסק"ו על ירושלים בו ישודר נאומו של טראמפ. הישיבה סירבה (חדשות חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יונתן זינדל, פלאש 90)

אכזבה במפלגה הרפובליקנית: ישיבת 'אש התורה' שנמצאת מול הכותל המערבי והר הבית דחתה את בקשתה של המפלגה הרפובליקנית לארח ביום רביעי הקרוב עצרת המונים לחיזוק ירושלים, על רקע החלטת אונסק"ו על חוסר הזיקה בין ירושלים לעם היהודי והאירוע הועבר מחוסר ברירה למסעדת "נבל דוד" שמרוחקת מהחומות, כך על פי הדיווח ב'ג'רוזלם פוסט'.

האירוע, שאמור להתקיים ביום רביעי הקרוב בשעות אחר הצהריים, יתקיים תחת הכותרת "מחזקים את ירושלים" - ומטרתו היא להעביר מסר על רקע החלטת אונסק"ו כי המפלגה מאוחדת מאחורי הצורך לשמור על אחדותה של ירושלים ולמנוע מעורבות פוליטית בכל הקשור לזהות ההיסטורית של העיר.

על אף שהאירוע יתקיים בישראל הוא אינו מופנה לאמריקאים שמתגוררים בישראל והם בעלי זכות בחירה, במפלגה הרפובליקנית מעוניינים לחזק את הקשר עם המצביעים האוונגליסטים, שתומכים בישראל ושליטתה בירושלים והכנס אמור לאותת שוב את המחויבות הרפובליקנית לצדה של ישראל. הרפובליקנים חוששים מכך שהמצביעים האוונגליסטים יעדיפו שלא להצביע כלל שכן קלינטון אינה אופציה בעבורם.

באירוע ישודרו נאומים שיועברו בלוויין מארה"ב של מועמד המפלגה לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, ושל סגנו המיועד מייק פנס כמו גם של תומכים נוספים של המפלגה בישראל.

בפוסט שפרסם הרב סטיבן בורג, מנהל הישיבה, בדף הפייסבוק שלו נאמר בין יתר כי הישיבה החליטה לסרב לארח את העצרת מאחר והישיבה היא ארגון שלא למטרות רווח וכי הם "לא מתערבים בפוליטיקה". בורג אמר כי "אש התורה" מתכוונת לערוך עצרת מחאה של הישיבה נגד החלטת אנסק"ו, וכי הבעיה האמיתית היא ההחלטה הבלתי הוגנת של אונסק"ו שמנסה למחוק את החיבור היהודי להר הבית לכותל המערבי. לדבריו, הוא קיבל הרבה מכתבי מחאה לאחר שעיתון הג'רוזלם פוסט פרסם על האירוע ועל מיקומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר