הסכסוך הפנים פלסטיני

בכיר ברשות: נעצרה חוליה שניסתה לחסל בכירים בפת"ח

בכיר פלסטיני חשף את הדברים לעיתון "דוטניא אל-ווטן" וטען כי שלושה מתוך ארבעת חברי החולייה שנעצרה לפני כמה חודשים הם מכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לוחמי חמאס, ארכיון (עבד רחים חטיב, פלאש 90)

הסכסוך הפנים פלסטיני מוסיף ומחמיר כשהבוקר (שלישי) נחשפת קנוניה לרצח בכירים ברשות הפלסטינית על ידי חברים בכוחות הביטחון הפלסטיניים שגויסו למשימה.

מקור ביטחוני בכיר ברשות הפלסטינית טען כי מנגנוני המודיעין ברמאללה עצרו לפני חודשיים חולייה של ארבעה פעילים שתכננו להתנקש בבכירים ברשות - כך פורסם הבוקר בעיתון "דוניא אל-ווטן". לדברי הבכיר, שלושה מחברי החוליה שייכים לכוחות הביטחון של הרשות, ובהם קצין בדרגת תת-אלוף. עוד הוסיף כי החוליה תכננה לחסל כמה מנהיגים בכירים מתנועת פת"ח בשכם.

לא ברור עדיין מי עומד מאחורי תכנון החיסולים, האם אלו אנשי החאמס שחשים שאינם מקבלים ייצוג הולם בהתאם למספרם וכוחם בשטח או שמדובר במאבקים בתוך ארגון הפתח עצמו.

רק הבוקר הביע איסמאעיל אל-אשקר, חבר פרלמנט מטעם חמאס ומבכירי התנועה, טענות פומביות נגד הלגיטימיות של ממשלת ראמי חמדאללה ברמאללה שתחת סמכותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בראיון לעיתון חמאס "פלסטין" אמר אשקר, כי הפרלמנט הפלסטיני, שבו יש לחמאס רוב מכריע,דן בגיבוש המלצה להחזיר את ממשלת איסמאעיל הניה, המשמש סגן מנהיג חמאס, וזאת לאור עמדת הרשות הפלסטינית המונעת פיוס לאומי.

אשקר אמר, כי החלל השלטוני הקיים בעזה אינו מקובל, וממשלת חמדאללה אינה מייצגת עוד את העם הפלסטיני. לדבריו, ממשלת חמדאללה הפכה להיות נדבך בפילוג הפנים פלסטיני והיא יצרה משברים בתחום החשמל, החינוך, הבריאות ותשלום השכר לעובדי המדינה, ומעבר לכך היא לא קיבלה את אמון הפרלמנט.

הוא הוסיף, כי הממשלה הקודמת בראשות איסמאעיל הניה היא הממשלה היחידה שקיבלה את אמון הפרלמנט לאחר ניצחון חמאס בבחירות בשנת 2006. הסיכוי שברשות הפלשתינית יעבירו את הכוח באמת לידי חמאס נמוך במיוחד לאור דחיית הבחירות המקומיות שהיו אמורות להתקיים ברשות לראשונה מזה שנים רבות שהיו אמורות להוכיח את כוחו האמיתי של חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר