תביעת לשון הרע

העיתונאי שי קאהן הכפיש וחויב ב-170 אלף ש"ח

שי קאהן נתבע על ידי דידי שור, תחקירנית "פנים אמיתיות", על התקפותיו האישיות נגדה. לאחר שלא הגיש כתב הגנה פסק ביהמ"ש נגדו את מלוא הסכום: 170 אלף ש"ח (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

העיתונאי החרדי ישראל שלמה קאהן, המוכר כ'שי קאהן', חויב לשלם 170 אלף שקל לתחקירנית החרדית דידי שור מהתכנית "פנים אמיתיות" של אמנון לוי בערוץ 10. הוא חויב במלוא סכום התביעה שהגישה נגדו התחקירנית משום שלא הגיש כלל כתב הגנה.

על פי כתב התביעה של שור, במסגרת עבודתה ב"פנים אמיתיות" אספה בשנה שעברה חומרים לכתבה על היחס של הציבור החרדי לגרושות. שור טוענת בכתב התביעה, שהגישה באמצעות עו"ד איתי יפה, כי מיד לאחר שידור הכתבה החל קאהן "במסע להשחרת פניה" בפייסבוק.

המסע החל, לפי שור, בהפצת תצלום מעובד שבו היא נראית מחובקת עם מגיש "פנים אמיתיות" אמנון לוי, וזאת למרות שהיא נשואה ומקפידה על שמירת ההלכה. הפצת התמונה, טוענת שור, "גרמה למהומה רבה, מבוכה ונזק רב לתובעת, לבעלה, למשפחתה ולסובבים אותה". בהמשך יצא קאהן למה ששור מכנה "מסע דמוניזציה", שבמסגרתו היא כונתה "מפלצת", "נבלה", "סמל הרוע והטינופת", "שקרנית" ומי שטומנת מלכודת למרואיניה. בנוסף דימה קאהן את שור לחזיר הפורש טלפיו כאומר "כשר אני". מכתב מבא-כוחה, שבו נדרש קאהן להסיר את הפרסומים, להתנצל ולפצותה, לא נענה.

בחודש מאי השנה, לקראת שידור כתבה נוספת ב"פנים אמיתיות" שעסקה בחברה החרדית, החל קאהן שוב לתקוף את שור בעמוד הפייסבוק שלו. "לתובעת נודע", נטען בכתב התביעה, "כי כל מטרתו של הנתבע בהתקפותיו עליה באופן אישי, נועדו לייצר לעצמו הילה של 'מגן החרדים'".

בשל כל זאת פנתה שור לבית-המשפט בדרישה לקבל פיצוי בגין הפרת חוק איסור לשון הרע ובגין עגמת הנפש והנזק שלטענתה גרם לה. בסך הכל דרשה שור 170 אלף שקל.

דידי שור, באדיבות המצלם

על אף שהתביעה הוגשה לבית-משפט השלום בראשון לציון כבר בחודש יוני האחרון, והומצאה כדין לכתובתו של קאהן, כשהוא חותם אישית שקיבל את המשלוח, העיתונאי לא הגיב כלל. קאהן לא הגיש כתב הגנה ואף לא ביקש הארכת מועד להגשת כתב הגנה. בעקבות זאת ביקשה לאחרונה שור, באמצעות בא-כוחה, לתת פסק דין על סמך כתב התביעה בלבד ולחייב את קאהן במלוא סכום התביעה, 170 אלף שקל, בתוספת שכר טרחת עורך דין בסך 15 אלף שקל והוצאות משפט בסך 2,400 שקל. הרשם הבכיר יניב ירמיהו חתם בשבוע שעבר על פסק הדין והעניק לשור את מבוקשה.

"אני שמחה מאוד שבית המשפט הראה שיש מחיר לבריונות ברשת, ומקווה שכל חרדי וחרדית יוכלו לעסוק במקצוע העיתונות או כל מקצוע אחר בלי להיפגע מאנשים שחושבים שיש להם בעלות עלינו כפרטים מתוך המגזר", אמרה שור בתגובה ל"כיכר השבת".

"אחרי החגים ובכלל חשוב לשמור על רמת שיח נקייה ללא לשון הרע והוצאת שם רע, גם מדיני שמים, ומי שדיני שמים לא מספיקים לו אז יש דינא דמלכותא שהראו לו שיש דין ויש דיין", הוסיפה התחקירנית.

קאהן מסר ל"כיכר השבת" כי לא ידע על קיום התביעה וכי עד היום לא ידע על פסק הדין, "אתייעץ עם עורך דיני", מסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר