הרבנים קוראים: "לקיים את 'שבת יביע אומר'"

לקראת יום השנה להסתלקות מרן הגר"ע יוסף, הגאון רבי ציון בוארון ונשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן הורו כי השבת הקרובה פרשת בראשית תצוין כ"שבת יביע אומר" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי)

לקראת יום השנה להסתלקות מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק''ל, הוכרז בהוראתו של הגאון רבי ציון בוארון כשאליו מצטרף גם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן כי השבת הקרובה פרשת בראשית תצוין בכל תפוצות ישראל כ"שבת יביע אומר". במהלך השבת, יקיימו בהיכלי התורה ובתי הכנסת את השבת, כאשר רבני הקהילות ומרביצי התורה יעלו את זכרו והליכותיו של מרן ויעסקו בתורתו.

בקריאה המיוחדת שתפורסם בבתי כנסת ברחבי הארץ, ונחשפת לראשונה ב"כיכר השבת", כותב הגאון רבי ציון בוארון:

"בעזהשי''ת. מוצאי שמחת תורה ה'תשע''ז. שבת יביע אומר; אל אחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם הע''י, הנה זה השנה השלישית מאז היום בו לקו המאורות בהסתלקות רבן של ישראל מרן היביע אומר זיע''א. והננו בזה לחזק את אשר נקבע מזה כשנתיים ימים, שהשבת שקודם יום השנה ג' מר חשון, קורין אותו בהיכלי התורה ובתי הכנסת 'שבת יביע אומר', בו יעסקו בתורתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוקללה''ה".

"על כן לקראת יום השנה השלישי הקרב ובא, באנו בזה בקריאה נאמנה לרבני הקהילות, ומרביצי התורה די בכל אתר ואתר, לקיים גם השנה את 'שבת יביע אומר' (פרשת בראשית) ולאסף את העם בבתי כנסיות ובבתי מדרשות לשמוע דרשות וירחיבו את הדיבור – הן בהעלאת זכרו של רבינו הגדול זצוק''ל שאין ספק שהשי''ת שלחו בדור האחרון לבנות חרבות עולם, ולקומם הריסות התורה ואשר בכח שיעוריו ודרשותיו בכל הארץ הפריח את השממון הרוחני, והפיח רוח תחיה ועוז בקרב צעירי הצאן, עד אשר קם דור של ישיבות מפוארות ולומדי תורה גדולים ועצומים, ומשפחות משפחות של עמלי כפים ישרי דרך אוהבי תורה וחושבי שמו ית', למען ידעו הדורות הבאים מי ילד כל אלה. והן בתורתו ובמשנתו הגדולים והעצומים שהותיר לנו שריד ופליטה גדולה החובקים כל זרועות עולם התורה תורתנו הקדושה תורת חיים".

הרבנים מנמקים את קיום השבת "על מנת לשמור ולעשות הן בשקידת התורה וחינוך הבנים בישיבות הקדושות, הן בשמירת גדרי הצניעות, והן בזיכוי הרבים להרבות שיעורי תורה בכל אתר ואתר ואשר ע''ז מסר את נפשו במשך כל ימי חייו כידוע ומפורסם".

"ובקעה מצאו להם האברכים המתעסקים בקדשים להתגדר בה, לפעול ולהפעיל שיעורי תורה בכל הארץ, בכל עידן ועידן, במסגרת תנועת 'הגחלת' המרבה תורה ודעת בישראל. וכל המזכה את הרבים זכות הרבים תלוי בו. אשיו בעולם הזה וטוב לו לעולם הבא. וזכות רבינו הקדוש זיע''א תעמוד לכל עם ישראל להתברך בשנה טובה לחיי אריכי ומזוני רוייחי וסייעתא דשמייא, אמן ואמן. ציון בוארון".

לקריאה כאמור הצטרפו נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז, וראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה.

על רקע הקריאה, תנועה בשם 'הגחלת' הודיעה כי תדאג לקיים את השבת באלפי בתי כנסת ברחבי הארץ, ולפרסם בכל עיר ועיר את דרשות הרבנים לטובת הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר