הלחימה במוסול: קרוב משפחה של סדאם חוסיין נעצר בשל תמיכה בדאעש

לוחמות הפשמרגה לוקחות חלק במערכה לכיבוש מוסול, בירת דאעש בעיראק: "הם בפאניקה כשהם רואים אותנו, נילחם עד הניצחון". האמריקנים כבר מתכננים את היעד הבא: כיבוש בירת דאעש, א-ראקה. דיווח: קרוב משפחתו של סדאם נעצר בחשד לסיוע לדאעש (בעולם)

רועי קייס, Ynet | כיכר השבת |
לוחמי פשמארגה (צילום: שאטרסטוק)

המערכה לכיבוש בירת דאעש בעיראק נמשכת, והאמריקנים כבר מסתכלים לעבר היעד הבא - כיבוש בירת הארגון בסוריה. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר אמר במפגש של שרי הקואליציה הבינלאומית בפריז כי הכוחות הנלחמים מול הארגון הג'יהאדיסטי "מכינים את הקרקע" לבידודה של העיר א-ראקה. המפגש נערך על מנת לבחון את הלחימה נגד דאעש, שנתיים אחרי שהחלו המתקפות האוויריות - ותשעה ימים לאחר שנפתחה המערכה לכיבוש מוסול.

באותה מערכה לוקחות חלק גם לוחמות כורדיות של הפשמרגה. כתב האתר הרוסי "ספוטניק" שוחח עם שתיים מהמפקדות הכורדיות - בריבאן סליחבר וניצ'אן סולין רוג'הילאט. "כבר שנתיים אנחנו לוחמות נגד דאעש. יש מאות נשים בשורותינו, נילחם נגד האויב המשותף עד לניצחון, כדי שהנשים וכל האנשים יוכלו לחיות בחופש", אמרה סליחבר בת ה-32. "הנשים חיות בעיראק, אבל אי אפשר לקרוא לזה חיים".

לדבריה, כאשר אנשי דאעש רואים לוחמות של הפשמרגה, "הם נכנסים לפאניקה ומנסים לא להיקלע לעימות ישיר מולנו, כי מוות מידיה של אישה נחשב למשפיל עבורם". סליחבר הוסיפה כי הג'יהאדיסטים מאמינים שלא יגיעו לגן עדן אם אישה תהרוג אותם. "מתחילת המערכה במוסול אנחנו לוחמות בחזית והצלחנו להניס את הג'יהאדיסטים משלושה מעוזים שלהם בעיראק".

הלוחמות הכורדיות נוטלות חלק בלחימה בחזיתות בהאזיר, נבראן ובשיקה. רוג'הילאט, בת 27, הגיעה מאיראן כדי להילחם בדאעש: "עזבתי את משפחתי, כמו רבים אחרים, כדי להילחם בהם. אנחו כרגע נלחמות בחזיתות בנביראן ובבשיקה והצלחנו להשמיד חמושים רבים. הם מפחדים מאיתנו".

מדרום למוסול כבשו הכוחות העשרות כפרים קטנים והם מתקרבים לעמק נהר החידקל. אחרי מתקפה ראשונית מצד הפשמרגה, כוחות הצבא והכוחות המיוחדים לקחו את האחריות לחזית המזרחית. הם השתלטו מחדש על ברטלה, עיירה נוצרית כ-15 ק"מ ממזרח למוסול ונלחמים לכיבוש קרקוש, שהייתה בעבר העיירה הנוצרית הגדולה ביותר בעיראק.

בחזית הצפון-מזרחית, כוחות גדולים של לוחמי פשמרגה כבשו כמה כפרים מדאעש ומתקרבים לבושיקה. בינתיים נמשכת הבריחה מאזורי הלחימה. המוני פליטים, מרביתם נשים וילדים, נראים בתמונות צועדים בצדי הדרכים - כשמאחוריהם ענני עשן שחור אדירים.

קצין משטרה בכיר במחוז כירכוכ בצפון עיראק סיפר לאתר חדשות כורדי כי בימים האחרונים, במסגרת הפעילות באותו אזור, נעצר בן דודתו של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין. קרוב המשפחה, ניזאר חמוד עבד אל-רני, נעצר בגין השתתפותו במתקפה של דאעש על מרכז המחוז בסוף השבוע האחרון. אין זו הפעם הראשונה שמתגלה קשר בין אנשי משטרו של סדאם לבין ארגון דאעש, וידוע כי קצינים בכירים במשטר הבעת' סייעו להתפשטותו של ארגון הטרור ברחבי עיראק וסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר