סיקור ותיעוד

יום גדוש: שמחת התורה של הגר"ש אוירבך

את סעודת החג בליל שמחת התורה סועד הגר"ש אוירבך לאחר חצות הלילה, וביום, הוא מתיישב לסעודת החג רק בסמוך לשקיעה | סיקור ותיעוד החג בשערי חסד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

​סדר יומו של הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג "הפלג הירושלמי", בשמחת תורה הוא מרתק וגדוש. לאחר שנפרד מהסוכה בזמירות ותהילים, הוא צעד לעבר בית מדרשו שבשכונת שערי חסד שם התפלל את תפילת מעריב של יו"ט ולאחר מכן מסר שיחה למאות התלמידים והמתפללים על מהות היום.

לאחר מכן התחיל בריקוד ההקפות כשבשני ההקפות הראשונות רקד הגר"ש בכל כוחו עם ספר התורה בידיו, בהמשך, כשספר התורה בזרועותיו הוא שקד על מסכת שבת וסוכה, וחזר לאחר מכן לרקוד.

סדר ההקפות הסתיים בבית מדרשו ממש לפני חצות הלילה ורק אז נפנה הגר"ש לביתו כדי לאכול את סעודת היו"ט במעמד תלמידיו ומקורביו.

את ההקפות ביום החג החלו מיד לאחר התפילה כשהגר"ש מפסיק לפני חצות היום את ההקפות כדי לקדש ולאכול מעט, ומיד ממשיך בהקפות עד השעה חמש אחר הצהריים.

לאחר התפילה צועד הגר"ש לביתו ובמעמד מרומם עם תלמידיו סועד את סעודת סיום החג בשירי כיסופים ורגש עד כשעה לאחר השקיעה, בתפילת הגשם נוהג הגר"ש ללבוש קיטל ולהישאר עימו גם בסעודת החג עד לאחר ההבדלה.

מיד לאחר תפילת מעריב והבדלה מתיישב הגר"ש למסירת שיעור משניות מעמיק לתלמידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר