"הקימו מהומה, וכולם נבהלו"

יאיר לפיד: מתווה הכותל נפל בגלל 'כיכר השבת' והאתרים

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד "מאשים" את האתרים החרדים, בהפלת מתווה הכותל שאושר בממשלה. לדבריו, בעקבות המהומה שהקים "כיכר השבת", המפלגות החרדיות הטילו וטו והמתווה סוכל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד בכותל והכתרת ב"כיכר השבת" (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד "מאשים" את האתרים החרדים, בהפלת מתווה הכותל שאושר בממשלה כאשר בעקבות האתרים המפלגות החרדיות הטילו וטו והמתווה הועבר להחלטת בג"ץ.

כזכור, "כיכר השבת" - האתר החרדי המוביל בעולם, היה הראשון לחשוף את האמת על מה שמסתתר בהחלטת הממשלה שאישרה את המתווה, ששיאו הכרה בפועל רפורמים, מה שעורר והוביל להתנגדות חרדית עזה.

במהלך נאום במסגרת פורום קהלת מדיניות התייחס לפיד למתווה הכותל ואמר: "המריבה הפוליטית המושלמת: הפוליטיקאים מדברים, והצד השני יושב עם פלסטר על הפה. פעם אחת בשנה האחרונה, פעם אחת, השתחררה תגובה אחת של השופטת נאור. לא תגובה מתוכננת, אלא רק תסכול שכבר לא מצא דרך להישאר מתחת למכסה.

הכותרת ב"כיכר השבת" שחשפה את האמת

"זה היה כשבפעם המי-יודע-כמה היא גילתה שחזר אל שולחנה מתווה הפשרה בכותל המערבי בין המדינה לבין הרפורמים והקונסרבטיבים. הגיעו לפשרה. מצאו את דרך האמצע ההגיונית והמתונה בין כל צרחות הקיצוניים. סגרו, חתמו, הודיעו ליהדות העולם שיש פתרון".

לפיד עבר "להאשים" ואמר: "אחרי כל זה, שני אתרי אינטרנט חרדים הקימו מהומה, וכולם נבהלו מעצמם, נבהלו מזה שהשלטון הישראלי לרגע אחד, לרגע קטן אחד, התנהג באמת כמו שלטון, הודיעו שהכל מוקפא והחזירו את העניין לבית המשפט".

כותרת נוספת ב"כיכר השבת" שחשפה את החלוקה בפועל בכותל המערבי

לדבריו: "וכשהשופטת נאור גילתה ששוב זה מונח על שולחנה, ששוב אומרים לה "שיש מחלוקות" על מה שהיה סגור וגמור וחתום, היא לא הצליחה להתאפק ואמרה בדיון: "הדברים נסחבים עד בלי קץ ועד בלי גבול. אילו מחלוקות?" היא שאלה, "עשו מתווה, עשו תקנות - מה זה מחלוקות? למה לא מסיימים את העניין הזה?" והיא הוסיפה שהעניין מועבר לדיון משפטי, "כדי השופטים יוציאו (להם) את הערמונים מהאש."

"בול! זה בדיוק העניין. הם לא רוצים שבית המשפט יפתור להם בעיה. הם לא רוצים שבית המשפט יפסוק הלכה. הם רוצים שבית המשפט – סליחה, תיקון, הם מאלצים את בית המשפט – לפתור להם בעיה פוליטית. הם עלו על שיטה. על הטריק הפוליטי המושלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר