מחקר מפתיע

לא תאמינו: השיש במטבח מזוהם יותר מהרצפה

לא מה שחשבתם: מחקרים חדשים חושפים כי המקום הכי מזוהם במטבח אפילו יותר משטיח הכניסה שלכם לבית הוא ה... שיש שזוכה לניגובים רבים מהסמרטוט המזוהם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כמה זמן אחרי שנפל לנו מזון מהיד על הרצפה אפשר לאכול אותו או בתוך כמה זמן הוא מתמלא בחיידקים מסכוכנים? מחקרים שונים קבעו כי בתוך חלקיק השנייה החיידקים מסתערים על המזון שנפל על הרצפה.

כעת מתברר כי יש מקומות שהמצב בהם חמור אף יותר.

מחקר חדש, המתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", קובע כי עדיף לאכול מזון מהרצפה מאשר לאכול מזון שנגע בשיש במטבח. והסיבה? הסמרטוט בו אנו מנקים את השיש מכיל הרבה יותר חיידקים.

כדי לפתור את בעיית החיידקים בסמרטוט ובשיש תשתמשו באקונומיקה שמשמידה את החיידקים ובכך תגיעו לרמת ההיגיינה הנדרשת.

החוקרים בחנו משטח שיש, משטח נירוסטה ומשטח מעץ ומנגד בדקו שטיחון בכניסה לבית. בנוס, בדקו ארבעה דברי מאכל: אבטיח פרוס, לחם יבש, לחם מרוח בחמאה וסוכריות גומי בטעם תות.

כל אחד מהמוצרים הושלך 20 פעמים על ארבעת המשטחים, כאשר בכל פעם המזון הושאר על הרצפה לפרקי זמן שונים: שנייה, 5 שניות, חצי דקה וחמש דקות.

ומה העלו התוצאות? החיידקים נדבקו למוצרי המזון באופן מיידי, כאשר השטיח בכניסה לבית היה עם הכי פחות חיידקים לעומת יתר המשטחים שנדבקו - כמו השיש במטבח.

עם זאת, האבטיח הצליח לקלוט הכי הרבה חיידקים בשל המרקם הלח, לעומת סוכריות הגומי אליהם נדבקו הכי פחות חיידקים. האם גם החיידקים נמנעים מהרעל המתוק הזה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר