המביט לארץ ותרעד

שתי רעידות אדמה חזקות נוספת באיטליה

תושבי מרכז איטליה סבלו הלילה משתי רעידות אדמה בהפרש של כשעתיים, הפעם הצליחו חלק גדול מהתושבים לברוח מבתיהם ברעש הראשון וכך ניצלו כאשר קרס הבית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מראות הרעידה הקודמת באיטליה (שאטרסטוק)

איטליה רועדת שוב: שתי רעידות אדמה חזקות הורגשו אמש (ד') באזור מרכז איטליה, חודשיים בלבד אחרי שקרוב ל-300 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה קשה שהביאה לחורבן גדול במיוחד בעיירה אמטריצ'ה שנמחקה כליל. הפעם לא היו כמעט נפגעים, אם כי נגרם נזק רב שממדיו יתבררו במהלך היום.

עוצמת הרעש הראשון הייתה 5.4 בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה במרחק של 66 ק"מ ממזרח לעיר פרוג'יה. בעיירה ויסו, שסמוכה למוקד הרעש, נפצעו שני בני אדם. לא ידוע בינתיים על נפגעים נוספים. בניינים ישנים וכנסיות עתיקות קרסו או ניזוקו.

שעתיים אחר כך הורגש רעש חזק יותר בעוצמה 6.0, אף הוא 68 ק"מ ממזרח לעיר פרוג'יה. את שתי רעידות האדמה הרגישו גם בבירה רומא, שרחוקה ממוקדי הרעש כ-150 ק"מ. בשני המקרים סיפרו תושבי העיר רומא, בעיקר בעיר העתיקה, כי ראו בניינים רועדים.

למרות שכאמור כרגע לא ידוע על נפגעים רבים, בתים רבים קרסו בכפרים ורבים מהתושבים שנמלטו מבתיהם מיד לאחר הרעש הראשון ניצלו כאשר הבית קרס ברעש השני, החזק יותר, כשהם מחוצה לו.

איטליה היא ארץ המועדת לרעידות אדמה, ורעידות קלות הן דבר נפוץ בה. הרעידה שהייתה לפני חודשיים היא מהחמורות ביותר שהיו בה בשנים האחרונות וכאמור היא הביאה למותם של יותר מ-300 בני אדם ולחורבנם של אלפי בתים. במאי 2012 פקדו שתי רעידות אדמה את אזור אמיליה-רומניה. 23 בני אדם נהרגו בהן ו-14 אלף איש איבדו את בתיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר