שוב החלפת כריות אוויר

ריקול בטיחות ענק לכ-50 אלף רכבי טויוטה

בקרוב יוזמנו למוסכים המורשים כמעט 50 אלף בעלי רכבי טויוטה זאת בשל חשש לתקלה בכריות האוויר שסופקו על ידי חברת טאקאטה והתגלו כפגומים ומסוכנים (בטיחות רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(nitinut380 / Shutterstock)

ריקול בטיחותי ענק של יצרנית הרכבים הפופלרית, טויוטה, מהגדולים שבוצעו בישראל. כ-48 אלף מכוניות ששיווקה בישראל היבואנית של החברה - יוניון מוטורס, יוזמנו למוסכים המורשים כדי להחליף את כריות האוויר שלהן.

מדובר בריקול שהוא חלק מקריאה עולמית להחלפת כריות האוויר של ספקית האבזור טאקאטה ב-6 מיליון מכוניות נוספות. בסך הכל הזמינה טויוטה עד עתה למעלה מ-23 מיליון מכוניות בכל העולם להחלפת יחידת ניפוח כרית האוויר, עשרות אלפים מתוכן בישראל.

בקריאה הנוכחית לתיקון, שהורחבה היום (ד') על-ידי היצרנית, יוזמנו למוסכים בישראל המכוניות הבאות:

34,769 מכוניות מדגם קורולה, אשר יוצרו בין חודש דצמבר 2006 ודצמבר 2009

10,985 מכוניות מדגם יאריס אשר יוצרו בין חודש פברואר 2009 ומרץ 2011, כמו-גם בתקופה בין חודש ויולי 2011 ודצמבר 2014

1,948 מכוניות מדגם יאריס היברידית, אשר יוצרו בין חודש אפריל 2012 ונובמבר 2014

בסך הכל מוזמנות למוסכים המורשים של יוניון מוטורס 47,702 מכוניות מהדגמים המוזכרים. לדברי יוניון מוטורס, המכוניות מוזמנות למוסך "בשל החשש כי לחות שחדרה לאורך שנים לתוך יחידת הניפוח (אשר יוצרה על-ידי TAKATA), תפגום בפעולתה בעת הצורך במקרה תאונה".

על פי הדיווח ב-ynet, הטיפול בכלי הרכב המוזמנים צפוי להמשך בין שעה לשלוש שעות בהתאם לדגם, והודעה ללקוחות שיידרשו לבצע את הריקול תישלח בדואר, בהתאם לדרישות משרד התחבורה. ביוניון מוטורוס אומרים עוד כי בימים הקרובים ניתן יהיה לברר איזה כלי רכב יוזמנו למוסך באמצעות אזור הריקולים באתר היבואנית. רכב שלא יגיע בתוך ששה חודשים לא יוכל לחדש את רישיונו.

כזכור, לאחרונה נערכה על-ידי משרד התחבורה בדיקה הנוגעת לכריות האוויר במכוניות מדגם טויוטה קורולה, ובעקבותיה הודיעה היבואנית כי תזמין כ-5,000 מכוניות מדגם זה שיוצרו בין השנים 2002 ו-2003 להחלפת כרית האוויר מול הנהג.

צוות הבדיקה שהוקם ביולי, קבע כי כרית האוויר שנפתחה במספר תאונות, פגעה בנהגים באופן לא מתוכנן. לפי צוות הבדיקה, באחת מסדרות הייצור של הכריות, בחלק מכלי הרכב, הייתה בעיה שחייבה החלפת כרית האוויר.

פרשת כריות האוויר המסוכנות של טאקאטה חייבה במהלך השנים האחרונות 12 יצרניות רכב להודיע על קריאות ענק להחלפת כריות האוויר, אשר עקב חדירת לחות למנגנון הניפוח, עלולות להטיח חלקי מתכת בפני וגוף הנהג והנוסע בעת פתיחת הכרית בתאונה.

עד עתה נהרגו לפי הערכות 16 בני אדם כתוצאה מהכשל בכריות, ומספר זה צפוי להיות גבוה יותר. סך כריות האוויר התקולות שסיפקה טאקאטה במשך השנים, עומד להערכת מומחים על כ-100 מיליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר