נמנעה רמאות

הדיינים הופתעו: הזוג הגרוש טען שהוא נשוי

בית הדין הרבני בחיפה חשף את הרמאות של זוג גרוש שניסה לטעון כי בעצם מעולם לא התגרש וכי מדובר בטעות. הדיינים הצליחו לאתר את רישומי הגירושין ושלחו את הזוג ריקם (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

דייני בית הדין הרבני האזורי בחיפה הופתעו מבקשתם של בני זוג שהתגרשו בעבר וכעת בקשו להכריז עליהם כנשואים – ככל הנראה על מנת להפיק זכויות רטרואקטיביות מהרשויות השונות.

במסגרת תביעה שהגישו, סיפרו לדיינים הגבר והאישה כי שניהם יהודים כשרים שעלו מברית המועצות ונישאו כדת משה וישראל על ידי הרבנות והם אף הציגו צילום של כתובה כשרה. הבעל סיפר כי תעודת הזהות שלו אבדה וכשחידש אותה במשרד הפנים הוא הופתע לגלות כי נרשם שהוא גרוש. לדבריו הוא מעולם לא התגרש וזוהי טעות, והוא מבקש לתקן זאת ולהכריז עליו כנשוי.

הדיינים בדקו ונוכחו כי אכן בבית הדין הם רשומים כגרושים ולכן הציעו לצדדים להינשא מחדש בו במקום. השניים סרבו ואמרו כי יש להם בן ובת צעירים ואין זה ראוי שיתחתנו עכשיו מחדש "ללא צורך".

חברי בית הדין העמיקו בנושא, איתרו את תיק הגירושין המקורי בארכיון בית הדין ומצאו בו הסכם גירושין עליו חתומים שני בני הזוג משנת 2004 ואשר אושר על ידי בית הדין. בדיקה יסודית ומעמיקה העלתה כי בבית הדין מצוי הגט עצמו – כולל 'מעשה בית דין' החתום על ידי שני דיינים וכן תעודת גירושין החתומה על ידי דיין המאשר את מסירת הגט.

השניים גם מילאו שאלון למתגרשים וחתמו עליו, ואף הביאו שני עדים לחקירת השמות וביניהם אמה של האישה. למרות צילום הכתובה שהם הציגו נמצאה בארכיון בית הדין גם הכתובה המקורית המוגשת לבית הדין עם מסירת הגט.

אשר על כן החליט אב בית הדין הרבני בחיפה הרב יצחק אושינסקי לקבוע באופן חד משמעי כי בני הזוג גרושים והומלץ להם, אם הם רוצים להירשם כנשואים, להינשא בשנית כדת משה וישראל.

בית הדין הגיע למסקנה כי הבקשה היא שקרית ונועדה ככל הנראה כדי להפיק זכויות רטרואקטיביות מהרשויות השונות – תוך תמרון זכויות כמשפחה חד הורית וכזוג נשוי. בית הדין התלבט אם להשית על הצדדים הוצאות משפט בשל תביעה שקרית, אבל החליט לאחר הפעלת שיקול דעת רחב שלא לחייב בהוצאות משפט בשלב זה עד לסיום ההליכים.

משפטנים וגורמים המצויים במערכת בתי הדין מעריכים כי הגירושין ו/או הבקשה לביטולם הינם פיקטיביים והם נובעים מתוך כוונה למצות את הזכויות השונות – הן של משפחה חד הורית והן של זוגות נשואים ברשויות השונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר