תדהמה בש"ס

כך ניסו בני מרן למנוע את הגעת בן הגר"ש כהן לאזכרת מרן

דרמה מאחורי הקלעים בכנס לזכר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל: בני מרן דרשו לבטל השתתפות של בן נשיא המועצת, והזהירו כי לא יגיעו לאירוע אם ישתתף בו. רגע לקראת סיום הכנס: בן הגר"ש הגיע (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הגאון רבי שלום כהן באירוע, הערב (צילום: המייל האדום)

דרמה מאחורי הקלעים בכנס לזכר מרן פוסק הדור: בביתר עילית נערך הערב (חמישי) מעמד מיוחד לזכרו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים של הכנס, אותו יזם יו"ר ש"ס בעיר יהודה עוביידי, התחוללה דרמה לא פשוטה.

הגאון רבי יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן וראש ישיבת 'נתיבות שלום' בעיר, היה אמור להיות אחד האורחים במעמד המכובד - ואכן הגיע למקום בסופו של דבר. אולם בשעות שקודם לכן, התחוללה סערה של ממש סביב שאלת הגעתו לאירוע.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים, מארגני האירוע קיבלו אולטימטום חד משמעי מבני משפחת יוסף שנכחו באירוע - הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד יוסף רבה של הר נוף ומחבר ספרי 'הלכה ברורה' - לפיו אם הרב יעקב כהן ישתתף בעצרת, הם ייעדרו ממנו.

תחילה, הופתעו המארגנים מאוד מהדרישה החריגה והבלתי מוסברת, והתלבטו כיצד לנהוג מולה. אך ככל שקרב מועד האירוע, החל להתבסס החשש כי האיום רציני, והמארגנים נאלצו תחילה למלא אחר הדרישות ולהודיע להרה"ג יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה, כי הוא ייאלץ, לצערם, שלא להשתתף במעמד לזכרו של מרן הגר"ע.

לאורך המעמד, שרר מתח רב בקרב המארגנים והדמויות שהיו קשורות להפקת האירוע. אולם שעות לאחר תחילת האירוע, דקות לפני סיומו, הגיע הרב יעקב כהן לאולם והתיישב לצד אביו ראש הישיבה חכם שלום כהן.

אחד מבכירי מנהיגי הציבור הספרדי בביתר אמר הערב ל"כיכר השבת": "לא ייאמן. בזה היו עסוקים בעת ההילולא לזכרו של גדול הדור? בהדרתו של תלמיד חכם ובר אוריין, בנו של ענק שבענקים מנהיגה התורני של ש"ס?".

"בושה וחרפה", הוא מסיים את דבריו: "אני עוד לא מעכל את מה שקרה פה - ביזוי של תלמיד חכם גם אם במחיר הקטנת מעמד מרגש למקום נחות שכזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר