בבית הכנסת בפלורידה

איוונקה טראמפ: אבי תמך בגיור שלי לגמרי

בתו של המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, הגיעה לבית הכנסת האורתודוקסי מודרני בפלורידה בניסיון לשכנע את היהודים להצביע לאביה. "הגיור הברכה הגדולה בחיי" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(ג'ואיש אינסייד)

המאבק על הקול היהודי בבחירות לנשיאות ארהב נמשך ונדמה כי יש מי שהולך צעד קדימה בנושא. המטה של המתמודד הרפובליקני דונלד טראמפ שיגר אמש את ביתו היהודיה איוונקה טראמפ לנאום בבית הכנסת האורתודקסי מודרני ׳דה שול׳ שבפלורידה זאת על מנת לקרוץ לבוחרים היהודים במדינה הנחשבת למתנדנדת.

בתו של טראמפ הבטיחה לקהל כי אביה יהיה נאמן לאינטרסים של מדינת ישראל ושל העם היהודי ברחבי העולם באם ייבחר לנשיא.

איוונקה, גיורת הנשואה לג'ארד קושנר יהודי המגדיר עצמו אורתודוקסי סיפרה לקהל כי אביה תמך בה באופן מלא כשהיא התגיירה בשנת 2009. "אני כל כך מכבדת את העובדה שהוא תמך בי בגיור מהיום הראשון," אמרה והוסיפה: לא הייתה לו בכלל התלבטות. מהרגע הראשון הוא היה לצידי".

איווניקה הדגישה כי אביה סבור במאת האחוזים שירושלים הינה בירתו של העם היהודי על כל המשתמע מכך.

כשנשאלה כיצד היהדות נתנה לה השראה אמרה טראמפ, "אני מרגישה שהיהדות היא המצפן המוסרי שלי, הגיור היה ברכה גדולה בחיים שלי."

יצוין כי אמנם בעוד שלקול היהודי ובפרט החרדי השפעה מועטה בבחירות זאת כיוון שמרבית הבוחרים החרדיים מתגוררים במדינת ניו יורק שממילא נחשבת לדמוקרטית הרי שבפלורידה שם המאבק צמוד יש לקול היהודי השפעה רבה.

לדברי יעקב קורנבלי כתב ופרשן האתר ג'ואיש אינסייד הבוחרים היהודים מייצגים 3 עד 6 אחוזים מכלל הבוחרים בפלורידה.

סקר שנערך לאחרונה הראה קלינטון מובילה על טראמפ ב-43 נקודות בקרב בוחרים יהודים בפלורידה עם זאת, בקרב יהודים אורתודוקסים, טראמפ מוביל על קלינטון בפער ניכר 66-22 אחוזים.

לדבריו, מספיק כמה אלפי קולות של יהודים שבדרך כלל מצביעים למועמד הרפובליקני אבל לא ששים להצביע טראמפ שכעת ישתכנעו לצאת לקלפי בכדי להכריע את קולות המדינה המתנדנדת לטובתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר