מחדל בבני ברק

בזמן שראש העיר חוגג בחו"ל: 64 ילדות יושבות בבית

פרשת גני הילדים בשדרות הנציב בבני ברק מסתעפת: הורי התלמידות מאיימים להפגין מול לשכת ראש העיר באם לא יימצא עבור בנותיהם מקום לימודים ראוי ללמוד בו (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק, בז'יטומיר. בשבוע האחרון (צילום: המייל האדום)

64 ילדות הפכו לבנות ערובה מול מחלוקת משפטית: פרשת גני הילדים בשדרות הנציב בבני ברק מסתעפת. הורי התלמידות מאיימים להפגין מול לשכת ראש העיר באם לא יימצא עבור בנותיהם מקום לימודים ראוי ללמוד בו.

הפרשה החלה כחצי שנה לפני תחילת שנת הלימודים, לאחר החלטת עיריית בני ברק למקם גני ילדים בגינה ציבורית ברחוב שדרות הנציב. התושבים במקום, שלא "אהבו" את העניין, פנו לבית משפט וזה הוציא צו מניעה לעבודות במקום הגינה על להחלטה.

כשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, הצליחה עיריית בני ברק להסיר את צו המניעה במקום והחלה את העבודות בשטח. בנתיים, כיוון שנפתחה שנת הלימודים ועיריית בני ברק לא התארגנה עם מקום מסודר, אלתרה העירייה מקום זמני.

כפי שפורסם בזמנו ב"כיכר השבת", שנת הלימודים נפתחה בקרוואן קטן, שגודל כל כיתה בו היה כ-15 מ"ר, כאשר בכל כתת גן ישנן כ- 30 תלמידות. הגנים מוקמו בתוך חצר סמינר וולף לחינוך מיוחד ברחוב גרוסבורד.

לטענת ההורים, הצפיפות בגן הייתה בלתי נסבלת, לא היה מקום לריהוט ו/או משחקים, וכל הפעילויות לרבות הכנת האוכל התבצעו בחצר הסמינר הפתוחה. חדרי השירותים בהן עשו הילדות שימוש מוקמו בתוך מבנה התיכון ודרשו הליכה בת מספר דקות באופן מרוכז יחד עם הגננת, וזאת כאשר מדובר בילדות רכות בשנים.

ההורים התלוננו על הסבל הרב והסיכון שהיה בהסדר זה, והדבר יצר פעמים רבות חוסר רצון מצד הבנות להגיע ללמודים. העיריה שמפעילה את הגנים, הבטיחה בפתיחת שנת הלימודים כי עד ליום 15.9.16 יעבור הגן למשכנו הקבוע בשד' הנציב.

ואולם, כפי שכבר פורסם בעבר ב"כיכר השבת", בשד' הנציב מתנהל מאבק משפטי ממושך (למעלה משנה) בין השכנים ברחוב לעירייה. כאשר העלנו בשיחות עם הגורמים השונים בעירייה כי לאור העובדה שההליך המשפטי בעיצומו וטרם ידוע מה יהיה בסופו - מי ערב לכך כי לילדות יהיה מקום לימודים? נעננו כי "אין לנו מקום אחר, והגן יהיה שם".

ה-15.9.16 עבר, ופתרון לגן טרם נראה באופק. רק בימים האחרונים השלימה העיריה בנייה של מבנה יביל על שטח המחלוקת, ועל אף וטרם הושלם פיתוח השטח שככל הידוע על חלקו ישנן מגבלות משפטיות, הוחלט להעביר לשם את ילדות הגנים.

ביום הראשון ללימודים במקום, כבר נתלה על בגן צו מניעה האוסר על הפעלת גני הילדים. לאור הצו, נמסרה להורים הודעה כי עד להודעה חדשה לא יתקיימו הלימודים בגנים. כעת, פותחים ההורים במחאה מאחר ולדבריהם לא ניתן לדעת מתי וכיצד ההליך המשפטי יסתיים ויש לדאוג בהקדם לכך שהבנות תלמדנה בגני ילדים תקינים ומסודרים.

לטענתם, הוצעו לעיריית בני ברק כמה וכמה חלופות כמו מרכז הילד והמשפחה ועוד, בנוסף גם הוצע שההורים ידאגו למקום זמני והעיריה תביא את הגננות. העירייה, לטענתם, "מסרבת לשמוע ולהקשיב אלא להתנהג באלימות ובאטימות מול ההורים רק בכדי שיילחמו במלחמה לא שלהם מול התושבים".

בנוסף, טוענים ההורים, "הגן עצמו בשדרות הנציב אינו עומד בתקנים של משרד החינוך, וגם השבת, בשעה שהילדים לא נכחו במקום נפל עץ בכניסה לגן. חבל מאוד שהילדות הקטנות הופכות הקורבנות של הצדדים במאבק המשפטי בין העירייה לתושבי השכונה וכעת המצב הינו ש-64 ילדות נותרו ללא כן ילדים ללמוד בו מחר בבוקר" רוטנים ההורים בכעס.

הצו שנתלה על גן הילדות
חלק מעץ שנפל על הגן החדש (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר