"הדרן עלך"

תיעוד מרגש: אלף ילדים סיימו ש"ס משניות

כאלף ילדים שהשתתפו מידי ערב בשיעור המשניות שעל ידי מפעל המשניות 'מבקשי תורה' שעל ידי ארגון 'אנחנו וצאצאינו', זכו לברך על המוגמר ולסיים את כל הש"ס משניות • צפו במעמד המרגש (חדשות, חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום סטילס: מאיר שבח; צילום וידיאו: יהודה גרובייס)

כאלף ילדים שהשתתפו מידי ערב בשיעור המשניות שעל ידי מפעל המשניות 'מבקשי תורה שעל ידי ארגון 'אנחנו וצאצאינו', שנלמדו לע"נ הר"ר אשר ב"ר דוד האוסדורף, זכו לברך על המוגמר ולסיים את כל הש"ס משניות והשתתפו במעמד שהתקיים במוצאי אסרו חג שמחת תורה , בהיכל 'אוהל - קדושים' בבני ברק.

המעמד המרגש התקיים בראשות גדולי ישראל שאף העניקו מברכתם לילדים. את המעמד הנעימה תזמורת בניצוחו של ר' שמואל וינרייך ומקהלה בנצוחו של ר' מיכאל צי.

המעמד נפתח בתפילת מנחה, לאחר שירתם המיוחדת לכבוד התורה של המקהלה המיוחדת, נשא דברים בשם משפחת האוסדורף; הרב שלמה יוסף טננבוים. בסיום דבריו שמעו הילדים שיר מרגש בחרוזים מפי ר' אהל'ה וינטרוב.

לקול שירת "ימים על ימי מלך תוסיף", הוכרז כי מרנן ורבנן נכנסים לכבד בעצמם את ילדי תשב"ר שזכו לסיים את הש"ס, ובראשם הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה ועמו הגאון רבי שריאל רוזנברג ראב"ד בד"צ בני ברק והגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה.

הס הושלך בקהל עת נשא דברים הגרב"ד פוברסקי שביאר את מה שאנו אומרים "נקדש את שמך בעולם כשם שמקדישים אותו בשמי מרום" וכי יודעים אנו כיצד מקדישים במרום? אלא כאשר מסתכלים על צאן קדשים ילדי ישראל, הם כמלאכים.

דברים נוספים בגודל מעלת ויקרת ילדי החמד נשמעו מפי הגאון רבי חיים ישראל שפירא ראש ישיבת שערי תורה, שאף מוסר בעצמו שיעור בג' פרקי משניות לע"נ בתו מרת חנה קופמן ע"ה.

החלק המרכזי במעמד היה מבחן פומבי שנערך ע"י הרב שמואל מאיר לוי וצוות תלמידי חכמים אשר שימשו כשופטים לבחור את הסניף המצטיין ביותר, כאשר כולם עמדו מופתעים מהיקף הידע שצברו הילדים, במבחן נשאלו שאלות ממסכת אחר מסכת ובאולם הונפו מאות אצבעות, לאחר דיון ממושך בין השופטים הוחלט כי הסניף המצח הינו סניף 'בית במברגר'.

לאחר מכן חובר במקום ע"י ר' אהרלה וינטרוב שיר שמח ומיוחד המספר את העוצמה של כל יל יחיד שנמצא באולם וקטעים מיוחדים מהווי הסניפים, בסיום שירתו הצטרפה המקהלה לתפילת יבנה המקדש, עם מחרוזת של כל הלחנים לפסוק יבנה המקדש עיר ציון תמלא.

מתוך שמחה של מצווה נגשו לסיום הש"ס, כאשר את המשנה האחרונה הקריאו נכדיו של ר' אשר האוסדורף ולאחר מכן זעקו כולם "הדרן עלך ששה סדרי משנה", עין לא נותרה יבשה למול שאגת ה'אמן יהא שמיה רבה' שבקעה רקיעים ומיד מתוך שירה וריקודים, הודו הילדים לקב"ה על כי זכו להיות חוד החנית של עם ישראל.

האירוע הסתיים בחלוקת תעודה מיוחדת ועליה תמונה של גדולי ישראל ובמרכז התמונה תמונתו של הילד שזכה לסיים את הש"ס, עם הכיתוב זה רק שאלה של זמן עד שהוא ישב בשורה הראשונה של גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר