שבוע וחצי לבחירות

קלינטון מתקיפה: החלטת ה-FBI מטרידה

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב התייחסה להודעה על הפתיחה המחודשת של החקירה נגדה בכל הנוגע לפרשית האימיילים המסווגים ותקפה את ראש ה-FBI (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(Evan El-Amin / Shutterstock)

הבחירות בארה"ב אמורות להתקיים בעוד כשבוע וחצי בצל הודעת ה-FBI לפתוח שוב בחקירה נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון שספגה מכה קשה במיוחד לקמפיין הבחירות שלה, היא תקפה אמש (מוצ"ש) את ראש ה-FBI ואמרה שמעשיו האחרונים "מטרידים ביותר" ו"חסרי תקדים".

כזכור, ג'יימס קומי הטיל ביום שישי האחרון פצצה כשהודיע כי עדכן את הקונגרס על פתיחתה מחדש של חקירת המיילים של קלינטון שהתנהלה איתם בצורה לא תקינה שיכלה לפגוע בביטחונה של ארה"ב. עיתוי הודעתו היה מכה משמעותית במיוחד עבור מזכירת המדינה לשעבר שכן הבחירות כבר ממש בפתח ולא נותר לה זמן רב לנקות את שמה.

קלינטון אמרה לתומכיה בפלורידה שקומי צריך להוציא את "העובדות המלאות והשלמות" בנוגע לבדיקת ה-FBI. "די מוזר להוציא משהו כזה החוצה עם כל כך מעט מידע רגע לפני בחירות", אמרה קלינטון בעצרת בחירות שערכה בדייטונה ביץ'. "למעשה, זה לא רק מוזר, זה חסר תקדים וזה מטריד ביותר".

לעומתה טראמפ יכול לחגוג, הוא כבר מיהר לטעון שהכול חלק משערורייה פוליטית עצומה שמעלה ספקות רבות לגבי יכולתה של קלינטון להתמודד על הנשיאות. קלינטון מצדה מאשימה את טראמפ בניצול הפרשיה כדי לבלבל ולהטעות בוחרים בישורת האחרונה של קמפיין הבחירות.

ביום שישי הודיעה הבולשת הפדרלית (FBI) שהיא פתחה בבדיקה של מידע חדש בפרשת האימיילים הסודיים של קלינטון. מדובר בפרשה שלאורך הקמפיין פגעה קשות בקלינטון, אבל החקירה סביבה הסתיימה לפני חודשים אחדים בלי מסקנות קשות נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, וחידושה האפשרי כעת הוא מכה עבורה.

לפי הדיווחים מארה"ב, ראש ה-FBI ג'יימס קומי הודיע כעת לבכיר בבית הנבחרים האמריקני כי לבולשת נודע על אימיילים של קלינטון שנראה כי הם רלוונטיים לחקירה בעניינה, ולכן נערכת בדיקה חדשה כעת - שבוע וחצי בלבד לפני הבחירות. קומי שלח לחברי הקונגרס מכתב שבו הודיע כי ה-FBI צריך לנקוט "צעדים הולמים" כדי לבדוק אימיילים שייתכן שהם רלוונטיים לחקירה.

כמה שעות אחרי ההודעה הדרמטית אמר גורם אמריקני רשמי כי האימיילים החדשים שהתגלו ושקשורים לחקירת קלינטון לא באו משרת האימייל הפרטי שלה. מדובר באלפי אימיילים, ולפי רשת "פוקס" עד כה לא נמצא בהם מידע מסווג.

עיתון ה"ניו יורק טיימס" חשף שהאימיילים החדשים נמצאו במסגרת החקירה העוסקת בפרשת חקירתו של חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר, יהודי דמוקרטי שהיה עד לאחרונה בעלה של הומה אבדין (המוסלמית), העוזרת הקרובה ביותר של קלינטון זה שנים. לפי הדיווח, האימיילים החדשים נמצאו במכשירים השייכים לאבדין ולווינר והתגלו כחלק מהחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר