חוק חדש

שמירת העיניים: כך יחסמו תכנים בעייתיים בגלישה ברשת

כעת החוק מחייב את ספקי הגישה רק ליידע את המנויים על תכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, אלא שמנויים רבים עדיין חסרי מודעות מספקת. החוק שיהדק פיקוח (ברשת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום ארכיון: מערכת "מלכות סאטמר")

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה מחר (שני), עם פתיחת מושב החורף, לאשר את הצעת החוק המחייבת ספקיות אינטרנט לסנן תכנים בלתי הולמים למנוייהם. לפי ההצעה אותה הגישה ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), הגלישה לאתרי אינטרנט עם תכנים שכאלו לא תוכל להתבצע ראם הלקוח לא יבקש זאת המפורש.

כמובן שעל הצעת החוק חתומים גם חברי הכנסת החרדיים - גפני מקלב ומוזס מיהדות התורה, ויואב בן צור מש"ס - ועוד ח"כים רבים מרוב סיעות הבית.

"בעשור האחרון", נכתב בביאור הצעת החוק, "הפכה רשת האינטרנט את העולם לכפר גלובלי והיא מעניקה גישה למידע רב ומגוון. למידע הרב המוצג ברשת עשוי להיות פן חיובי, ובכלל זה מקדם עניינים ותחומים רבים חיוביים כגון חינוך, מדע, טכנולוגיה, מסחר, כלכלה ועוד. ואולם, לצד אותו פן חיובי, לרשת האינטרנט גם צדדים ותכנים הנחשבים לשליליים דוגמת הימורים ועוד תכנים קשים בהרבה, העלולים לפגוע ולהזיק לציבור הנחשף אליהם, ובעיקר לילדים".

נכון לעכשיו, חוק התקשורת והתקנות שהותקנו מכוחו על ידי שר התקשורת מחייבים את ספקי הגישה לאינטרנט ליידע את המנויים על אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט וכן בדבר אפשרויות ההגנה מפניהם (כגון אפשרויות לסינון אתרים אותן מציע הספק למנויים), בין היתר באמצעות שליחת עלון בדואר ופרסום המידע באתר האינטרנט של הספק. עם כל זאת, מנויים רבים כלל לא מודעים לקיומם של שירותי סינון אתרים.

לפיכך החוק המוצע נועד להטיל על ספקי האינטרנט את החובה לספק לכל המנויים, כברירת מחדל, שירות יעיל לסינון אתרים או תכנים שהוגדרו כפוגעניים, ללא תוספת תשלום.

כידוע, בשנים האחרונות יש גידול ניכר במספר הדיווחים אודות קטינים שנפגעו מחשיפה לתכנים פוגעניים ברשת האינטרנט. מאות מחקרים בארץ ובעולם מתעדים ובוחנים את הפגיעות השונות הנגרמות כתוצאה מהחשיפה לאותם תכנים ואת השפעותיהן לטווח הארוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר