מוצ"ש בראשית

רבנים ואישי ציבור בפתיחת שירת הבקשות

עם פתיחת עונת שירת הבקשות, קיימה חברת הבקשות "תהילה לדוד" ערב חגיגי כמסורת יהודי מרוקו, בהדרכתו של הפייטן אביהוא אלבאז בהשתתפות רבנים ואישי ציבור (מזרחי)

(תהילה לדוד)

אמש (מוצ"ש בראשית) נערך ערב פתיחת עונת שירת הבקשות - 'שיר ידידות', כמנהג יהודי מרוקו, באולם בית הכנסת מגדל עוז בשכונת גילה בירושלים.

האירוע התקיים ע"י חברת הבקשות "תהילה לדוד" בהדרכת הפייטן אביהוא אלבאז בשיתוף "מועצת הפיוט המרוקאי". באירוע השתתף קהל רב חובבי השירה האנדלוסית אשר הגיע מכל רחבי הארץ.

כמו כן הגיעו כדי לשורר את שירת הבקשות גם רבה של ירושלים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, הרב משה בן אבו רבה של שכונת גילה ורבנים נוספים ואישי ציבור.

מרן הראשל"צ הגרש"מ עמאר נשא דברים במעמד והביע את שמחתו הרבה על פעילותם הברוכה של העוסקים במלאכה. כמו כן שיבח מאוד את החשיבות שהפייטנים הם בני תורה ואברכים העוסקים בלימוד תורה.

הגרש"מ עמאר הוסיף לספר בהתרגשות על מנהג שירת הבקשות כפי שהיה בדורות הקדמונים ובירך את העשייה להפצת שירת הבקשות לדורות הבאים.

כידוע, מנהג שירת הבקשות הוא עתיק יומין שנהגו יהודי מרוקו לקום בלילי שבתות החורף לומר תיקון חצות ולשורר קודם התפילה בנעימות מיוחדות מתוך ערגה וכיסופים לגאולה. בכל שבת מפרשת בראשית ועד שבת פרשת זכור משוררים כל שבת בלילות שבת קודש לפי נושא הפרשה בלחנים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר