ההתבטאות המקוממת

מועמד לנשיאות צרפת: "תפסיקו ללמד תורה בבתי הספר''

בקהילה היהודית זועמים על דבריו של המועמד לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון, שטען כי הדת פוגעת בלימודים וכי התורה נלמדת על חשבון לימודי החול. בפנים: הנתונים שמוכיחים בדיוק ההפך (בעולם)

עדיאל פרץ, צרפת | כיכר השבת |
עמנואל מקרון (Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock)

זעם בקהילה היהודית בצרפת: השר לשעבר והמועמד לנשיאות צרפת עמנואל מקרון, קרא לאחרונה בראיון שהעניק לעיתון מריאן ("Marianne") - להפסיק את לימודי התורה בבתי הספר, תוך שהוא מאשים כי "מלמדים תורה יותר מהידע הבסיסי". בקהילה היהודית זועמים על דבריו של מקרון.

''חשוב מאוד לשמור על הניטרליות של השירות הציבורי" אמר מקרון בראיון. "דת לא יכולה להיות נוכחת בבית הספר. אולם אני לא שומע הרבה אנשים שמתרגשים מההשלכות של הדיון הזה, ושולחים עוד ועוד ילדים לבתי ספר דתיים, שמחדירים בתוכם שנאת הרפובליקה, רובם בערבית" הוא הדגיש, אך הוסיף מיד: "במקומות אחרים מלמדים תורה יותר מהידע הבסיסי".

דבריו של מקרון הרגיזו רבים בקהילה היהודית בצרפת, שטענו כי מדובר בהצהרה לא ראויה לשר לשעבר, וכי הם מוכיחים את בורותו המוחלטת בנושא מערכת החינוך בכלל ומערכת החינוך היהודי בפרט.

כמה נתונים: בצרפת, אחוז ההצלחה הלאומי בבגרויות עומד ב-2016 על 88.5%. בכדי לדעת מה קורה במערכת החינוך היהודית, יש להשוות את הנתון עם שיעור ההצלחה בבגרויות של ''בתי הספר הדתיים', כפי שהמועמד לנשיאות מכנה אותם - והנתונים מפתיעים: כמה מבתי הספר היהודיים עומדים על שיעור גבוה של 100% זכאויות בבגרות.

בקהילה היהודית מצביעים על הנתונים, שמוכיחים לדבריהם לעמנואל מקרון שלימוד התורה בבתי הספר היהודיים אינו פוגע בלימודי החול, וכי בתי ספר אלו בין הטובים ביותר בצרפת.

"התורה היא הבסיס של היהדות, לאסור את הוראתה - תהיה השמדת היהודים" אומרים בקהילה היהודית ל"כיכר השבת". "היהודים, קהילה קטנה בצרפת (פחות מ-500.000 אנשים) נמצאים שוב על הכוונת ללא סיבה מוצדקת", מוסיפים בקהילה.

"מקרון מנסה להשיג את המשרה הבכירה ועושה צעדים נואשים. הוא עשה טעות חמורה כשהפריד בין הצרפתים בנושא קהילתי רגיש במיוחד. האנטישמיות של השר לשעבר פרצה לטובת שאיפותיו על חשבון האחדות הלאומית", הם מאשימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר