"עוז לתמורה" - בסמינר השמרני

כיצד חדרה "הרפורמה לשינוי החרדים" לסמינר של 'הפלג'?

סמינר של 'הפלג הירושלמי', שמנהיגיו הכריזו מלחמת חורמה נגד תכנית 'עוז לתמורה', בחר להצטרף לתכנית השנויה במחלוקת, שהוגדרה בבטאון "הפלס" כמנסה "לשנות את החברה החרדית" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי. מימין: קטע מ'הפלס' נגד התכנית (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

איך חדרה התכנית שמבקשת "לשנות את החרדים" לסמינר השמרני? קרוב ל-100 בנות עזבו בתחילת שנת הלימודים את הסמינרים הליטאים הוותיקים בבני ברק - 'וולף', 'מאיר' ו'כהנא', זאת לטובת הסמינר החדש "אוהל רחל" שעומד תחת הנהלת הגב' מרים אייזנטל ומזוהה עם הפלג הירושלמי.

הסיבה להתנתקות מהסמינרים הוותיקים הייתה "התערבות של משרד החינוך" לטענתם במוסדות החינוך החרדי, זאת במקביל לפתיחת מוסדות חינוך חדשים נוספים, בתי ספר ותלמודי תורה נפרדים עבור אלו המזוהים עם הפלג הירושלמי.

אמנם, כבר עם הפרסומים על פתיחת הסמינר הודיעו מנהליו כי הוא יתוקצב מכספי המדינה, זאת בניגוד למוסדות החינוך חרדים אחרים על טהרת הקודש, אולם עתה מתברר כי הסמינר החדש לא רק מתוקצב על ידי המדינה, אלא אף קיבל על עצמו את תוכנית "עוז לתמורה" של משרד החינוך, לה מתנגדים לעת עתה גדולי ישראל הליטאים.

מימין: סמינר הפלג הירושלמי. משמאל: סמינר שלא קיבל את הרפורמה (צילום מסך)

יצויין עם זאת, כי גדולי האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" החסידית אישרו את שילוב הרפורמה בסמינרים החסידיים, אולם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן עדיין שולל את הכנסתה לסמינרים.

כזכור, לפני מספר חודשים, עת עלה הנושא על סדר היום הציבורי, תקפו בעיתון "הפלס" בחריפות את התכנית והסבירו כי התוכנית היא חלק מתוכנית המדינה להשתלט על הציבור החרדי, ומנו את הבעיות שיש בתוכנית, החל מכפיית לימודי B.A. על המורות, וכלה בשינוי צורתה של האם החרדית שצריכה לעבוד שעות נוספות ועוד סיבות עקרוניות נוספות.

מקורבים להנהלת הסמינר מסרו ל"כיכר השבת" כי "כל הסמינרים תחת משרד החינוך מצורפים אוטומטית לתכניות משרד החינוך, סמינר שבוחר להתנתק מתכניות מסוימות עליו לשלוח בקשה מסודרת על מנת להתנתק. סמינר אהל רחל בהכוונתו של הגר״ש אוירבך שלחו בקשה ברורה למשרד החינוך בו הם דורשים להתנתק מ׳עוז לתמורה׳ ומתכניות נוספות שדעת רבותינו אינה נוחה מהם, ומשרד החינוך ביטל את תכניות אלו".

"באשר לאתר משרד החינוך בו מופיע עדיין שם המוסד כביכול הוא מחובר לתכנית עוז לתמורה, איננו אחראים לכך ואנו לא אמורים לעמוד בפני כל נסיון להשחיר את פנינו בשל טעות כזו או אחרת".

בתמונות: קטעי עיתונות מ"הפלס" נגד הרפורמה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר