תכנית חדשה

הרכבת המהירה תגיע עד לכותל המערבי

השר ישראל כץ הנחה את אנשי משרדו להכין בהקדם תכנית להארכת המנהרות של הרכבת מתל אביב עד לכותל המערבי, זאת כדי להקל על המגיעים למקום מחוץ לעיר (תחבורה,בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: היחידה האווירת של משטרת ישראל)

בדיון מיוחד שהתקיים בלשכת שר התחבורה בירושלים, בהשתתפות אנשי המקצוע של משרד התחבורה, משרד האוצר, רכבת ישראל וצוות תכנית־אב לתחבורה ירושלים, הנחה כץ לפעול בהקדם לתכנון הארכת תוואי המסילה. מדובר על כרייה של מנהרות נוספות באורך של שני קילומטרים בהמשך למנהרה תת־קרקעית, המסתיימת כיום בבנייני האומה, בעומק של 80 מטר מתחת לפני הקרקע. המשך הקו החדש יעקוף את העיר העתיקה ויסתיים בקרבת הכותל המערבי ויסייע למתפללים הרבים שנאנקים כיום באוטובוסים צפופים ואיטיים.

כץ ציין על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', כי המשך סלילת הקו מזרחה יקל באופן משמעותי על העומסים הצפויים בתחנת בנייני האומה ויאפשר לתיירים, לתלמידים ולאזרחים רבים להגיע בנסיעה ישירה ממרכז הארץ לכותל המערבי ובכך יקלו על העומס בתחבורה הציבורית בירושלים.

ברכת כהנים בכותל המערבי בחג סוכות (צילום: צביקה לרר)

הנסיעה הראשונה של הרכבת המהירה אמורה להתבצע בפסח 2018, כשהעבודות אמורות להסתיים עד סוף 2017. בשנה הראשונה יפעלו בין תל־אביב לירושלים שלוש רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא, ובסך הכל יהיו כארבעה מיליון נסיעות בשנה. זמן הנסיעה מתל־אביב לירושלים צפוי לעמוד על 28 דקות בלבד.

מסלול הרכבת כולל מספר מנהרות, שאורכן הכולל הוא כ־22 ק"מ, וגשרים באורך כולל של 7 ק"מ. הנוסעים יעלו לתחנה שבמתחם בנייני האומה באמצעות מעליות ודרגנועים שיובילו אותם בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים של התחנה. קו הרכבת המהיר יסונכרן עם מערך האוטובוסים ועם רשת הרכבות הקלות בירושלים המתוכננת בימים אלה ותכלול בעתיד 8 קווים שישרתו כ־200 מיליון נוסעים בשנה.

לא ברור עדיין כמה זמן ייקח תכנון המנהרות לכותל המערבי וכמה שנים תארך העבודה אך בהחלט מדובר בבשורה של ממש לבאים לעיר העתיקה מחוץ לירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר