השלום הספרדי • פרסום ראשון

"יש לי השגות": הרב יעקב כהן נועד עם הגאון רבי דוד יוסף

בפגישה אקראית, אמר חבר המועצת לבנו של נשיא המועצת: "יש לי השגות על מהלכים של כבודו". בעקבות הדברים, אמש, נפגשו הרב יעקב כהן והגאון רבי דוד יוסף לשיחה על השלום הספרדי (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יעקב כהן והגר"ד יוסף (צילום: יעקב כהן)

הגאון רבי יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, נפגש אמש (שני) עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף. ברקע הפגישה: ביקורת על התנהלות הרב כהן בפרשת השלום הספרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה נולדה במהלך העצרת בביתר עילית בשבוע שעבר, שאת שהתרחש בה מאחורי הקלעים, חשף "כיכר השבת" כבר בעיצומו של האירוע.

הגר"ד יוסף, שנפגש באקראי עם הרב כהן, אמר לו: "יש לי השגות על כמה מהלכים של כבודו". הרב כהן השיב: "אשמח לפגוש את הרב", וחבר המועצת הגיב: "אני נגד חרמות, בשמחה אפגוש את כבודו".

עדיין לא ברור מה היה תוכן השיחה, אך ההערכת המקורבים הינה שעיקרי הדברים עסקו במהלכי ה'שלום הספרדי' אותו מוביל הגר"י כהן בשיתוף עם איש העסקים אייל משיח - כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת".

בחודשים האחרונים החל איש העסקים אייל משיח לקדם את תהליך השלום בציבור הספרדי דרך צינור מרכזי בש"ס - הגאון רבי יעקב כהן, בנו של הגר"ש כהן. בין משיח לרב כהן נרקם קשר אישי ובין היתר משיח נחשב לאחד הנדיבים המרכזיים שמסייעים לרב יעקב כהן להקים בניין חדש לישיבה שבראשותו בעיר ביתר.

באמצעות הקשר הזה נסללה הדרך לפגישה החשאית בין הגר"ש כהן לגר"ש עמאר, באישון לילה. פגישה שגרמה לשינויים דרמטיים אצל הגר"ש כהן בכל הקשור לשלום הספרדי.

הפגישה הזו שימשה, במקביל, כיריית הפתיחה למאבק פנימי של צמרת ש"ס עם הגר"י כהן. ראשי המפלגה לא ידעו על הפגישה בין הרבנים, הם עודכנו עליה דרך התקשורת. חלקם הרגישו שהרב יעקב כהן מוביל מהלך לשלום מבלי לעדכן אותם ומבלי להתייעץ עמם והחליטו לנסות להצר את צעדיו.

יתירה מכך, בשבוע שעבר, בעצרת בביתר עילית, התחוללה דרמה של ממש בין בניו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לרבה יעקב כהן. הבנים העבירו אולטימטום למארגני האירוע כי באם הרב יעקב כהן ישתתף בעצרת, הם ייעדרו ממנו.

בעקבות כך התבקש הרב יעקב כהן שלא להשתתף באירוע אך בעיצומו של האירוע הוא הגיע והתיישב לצד אביו בסמוך לבניו של מרן זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר